در گفتگو با رئیس شورای شهر تهران عنوان شد

علت عدم بهره برداری از پروژه‌های آماده شهرداری

    کد خبر :685202

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی پروژه‌های شهری که اعلام می‌شود تمام شده، هنوز آماده بهره‌برداری نیستند و باید تجهیز شوند.

محسن هاشمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا برخی از پروژه‌های شهرداری که مدت‌ها تکمیل شده‌اند مانند مجتمع فرهنگی مذهبی ولیعصر، بهره‌برداری نمی‌شوند یا ساختمان شماره دو شهرداری (ساختمان روزنامه اطلاعات قدیم) که مدت‌هاست در اختیار شهرداری قرار گرفته، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، افزود: پروژه‌هایی که ساخته می‌شود و اتمام آنها اعلام می‌شود، ولی به مرحله بهره‌برداری نمی‌رسند به این دلیل است که این پروژه‌ها هنوز به اتمام نرسیده و باید تجهیز شوند تا قابل استفاده باشند. به طور مثال مجتمع فرهنگی مذهبی ولیعصر، کتابخانه بزرگ و مهمی دارد و برای آن گالری‌هایی پیش‌بینی شده که باید تجهیز شوند؛ در حال حاضر در حد برگزاری نماز از آن استفاده می‌شود اما باید آغاز فعالیت‌های آن را از معاونت فرهنگی اجتماعی یا سازمان فرهنگی هنری پیگیری کرد.

وی ادامه داد: ساختمان شماره دو شهرداری نیز ساختمان بزرگی است که پیش‌بینی شده بود تعدادی از واحدهای شهرداری در آن مستقر شوند و ساختمان واحدهای تخلیه شده به فروش بروند یا همین ساختمان فروخته شود که در خصوص آن تصمیم‌گیری نشده است و این تصمیم را باید شهردار تهران بگیرد که قرار است از این ساختمان چه استفاده‌ای شود.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا امسال فروشگاه شهروند و شهر آفتاب باز هم در لیست فروش شهرداری قرار خواهند گرفت یا خیر؟ گفت: همیشه فروشگاه شهروند و شهر آفتاب در لیست فروش شهرداری بوده‌اند اما مشکل قیمت کارشناسی است که برای آنها در نظر گرفته می‌شود و قیمت بالایی نیست که شهرداری را تحریک به فروش آنها کند.

به گزارش مهر ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اسناد برخی از فروشگاه‌های شهروند و شهرآفتاب کامل نیست، افزود: به دلیل آنکه برخی از این فروشگاه‌ها هنوز اسنادش به نام شهرداری نیست، در قیمت کارشناسی رقم بالایی برای آنها مشخص نمی‌شود و شهرداری نیز با رقم تعیین شده، نمی‌تواند مشکل خاصی را حل کند بنابراین از فروش آنها صرف‌نظر می‌کند. در خصوص شهر آفتاب نیز باید گفت که هنوز تمام اسناد به دلیل بدهی‌هایی که وجود دارد و پروژه‌های نیمه‌کاره، به نام شهرداری نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید