وزیر ارتباطات: با حذف هزینه‌های دفترچه‌ بیمه ۲۰ ماهواره می‌توان ساخت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۵۲
    کد خبر :684845

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: ایجاد سامانه‌های الکترونیک سلامت تاکنون چهار میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه را حذف کرده و با صرفه‌جویی ناشی از حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه می‌توانیم ۲۰ ماهواره شبیه ماهواره ظفر یک و دو بسازیم.

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور در سازمان بیمه سلامت افزود: ایجاد سامانه برخط اطلاعات بیمه شدگان درمان حدود ۲۵ درصد خدمات الکترونیک سلامت را محقق می کند و در مجموع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه توسعه الکترونیک خدمات سلامت نمره قبولی می گیرد و امیدواریم مردم از برکات این خدمات برخوردار شوند و برکات آن را سفر خود ببیند.

وی ادامه داد: بهتر است برای این سامانه بسیار مهم اسمی گذاشته شود که مردم آن را بشناسند. این سامانه خاصیت های زیادی دارد که صرفه جویی و مدیریت منابع، تسریع در پرداخت مطالبات کادر بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های غیر ضروری و آزمایش های غیر لازم را مدیریت و کنترل می کند.

آذری جهرمی گفت: فعالیت سامانه برخط اطلاعات بیمه درمانی باعث می شود مطالبات پزشکان ماهانه و به روز پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود برای توسعه خدمات الکترونیک بیمه این است که ممکن است مردم مراجعه نکنند برای رفع این مشکل می تواند اقدامات تشویقی و تنبیه و اجبار استفاده کرد. پیشنهاد من ترکیبی از هر دو اقدام است و اگر لایحه ای با همکاری وزارت بهداشت و رفاه در این زمینه تهیه شود، وزارت ارتباطات هم برای تصویب آن در دولت کمک می کند و امیدواریم تا سال آینده به پوشش بالای ۷۰ درصدی خدمات الکترونیک به بیمه شدگان برسیم.

وزیر ارتباطات گفت: صرفه جویی ۴۰۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه بیمه گام بزرگی است که با تکمیل سامانه الکترونیک بیمه شدگان درمان این صرفه جویی بیشتر هم می شود.

وی گفت: توسعه خدمات الکترونیک سلامت از اولویتهای دولت است که رئیس جمهوری هر هفته این برنامه را پیگیری می کند.

به گزارش عصر ایران،طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این مراسم و پیش آذری جهرمی گفت: با ایجاد سامانه برخط اطلاعات بیمه‌شدگان درمانی با همکاری سازمان تامین اجتماعی، همپوشانی بیمه‌ها و دفترچه‌های کاغذی بیمه نیز تا سال ۱۴۰۰ حذف می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید