کلاهبرداری کلان خانواده ایرانی در ترکیه!

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۸:۴۴
    کد خبر :684095

اعضای خانواده‌ای ایرانی که در کشور ترکیه با تأسیس شرکتی به بهانه پرداخت سود کلان موفق شده بودند حدود ۵۰ میلیون دلار کلاهبرداری کنند، در عملیات پلیس استانبول دستگیر شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان ترکی، گردانندگان این باند اعضای یک خانواده ایرانی بودند که با راه‌اندازی شرکتی هرمی از حدود دو هزار نفر در ترکیه کلاهبرداری کرده و نزدیک به ۵۰ میلیون دلار هم از این کار درآمد داشته‌اند.

این شبکه روز چهارشنبه هفته گذشته با عملیات پلیس ترکیه متلاشی شد. پس از دستگیری اعضای این خانواده مشخص شد راننده آن‌ها اطلاعات را در اختیار پلیس قرار داده و درباره اقدامات مجرمانه آن‌ها به پلیس گفته است. شروع فعالیت مجرمانه اعضای این خانواده در ایران بود. آن‌ها چندسال قبل در ایران شرکتی را تأسیس و از افراد زیادی کلاهبرداری کردند و برای فرار از قانون به ترکیه رفتند.

مدت کوتاهی بعد از اقامت این خانواده در آنتالیا، پدر خانواده با همدستی چهار فرزندش شرکت خود را در آنجا راه انداخت. آن‌ها پس از مدتی به استانبول رفتند تا بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند. اعضای این خانواده در استانبول در مناطق لوکس و ثروتمند‌نشین ساکن شدند و با ترفند‌های کلاهبردارانه به افراد پولدار نزدیک می‌شدند.

بیشتر رفت‌و‌آمد اعضای این خانواده در مکان‌هایی بود که ایرانیان در آنجا حضور داشتند. آن‌ها معمولا طعمه‌های خود را در رستوران‌ها انتخاب می‌کردند و پس از نزدیک‌شدن به این افراد دست به کلاهبرداری می‌زدند. روش‌های کلاهبرداری متهمان بیشتر از طریق شرکت هرمی و به بهانه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال از جمله بیت‌کوین و بازار انرژی کشور‌های مختلف مانند مالزی، امارات، اوکراین و شیلی بود.

آن‌ها با وعده سود در این سرمایه‌گذاری‌ها افراد را فریب می‌دادند و به طعمه‌های خود می‌گفتند در ازای هر صد هزار دلار سرمایه‌گذاری بعد از ۲۴ ماه ۲۴۰ هزار دلار دریافت می‌کنید. در مدت یک سال حدود دو هزار ایرانی به این خانواده پول پرداخت کرده‌اند.

این افراد پس از کلاهبرداری آدرس و تلفن خود را تغییر داده بودند و پس از آن بود که پلیس شکایت‌هایی در مورد اقدامات آن‌ها دریافت و تحقیقات خود را آغاز کرده بود. در نهایت چهارشنبه گذشته از فهرست ۳۰ نفر افرادی که به‌عنوان مظنون این اقدامات مجرمانه شناسایی شده بودند، ۱۶ نفر دستگیر شدند و درحال‌حاضر تعدادی از اعضای باند هنوز فراری هستند.

منبع: شرق

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید