واگذاری ۲هزار کودک به فرزند خواندگی/پذیرش تعدادی از کودکان معلول

    کد خبر :684002

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از واگذاری سالانه حدود ۲ هزار کودک به فرزندخواندگی خبر داد و گفت: تعدادی از این کودکان دارای معلولیت هستند.

حبیب الله مسعودی فرید ، تعداد کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کودک در مراکز تحت پوشش سازمان نگهداری می‌شوند که نسبت به گذشته آمارکودکان کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه کم شدن تعداد کودکان به دلیل سیاستهای سازمان بهزیستی برای فرزند خواندگی و واگذاری به خانواده‌های جایگزین است، گفت: در مجموع نمی‌توان گفت تعداد کودکان بی سرپرست و بد سرپرست کم شده بلکه ما با برنامه‌هایی که داریم برخی از این کودکان را به خانواده‌های جایگزین واگذار و برخی دیگر را به خانواده‌های متقاضی کودکان واجد شرایط لازم سپرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بعد از اجرایی شدن قانون جدید فرزند خواندگی تعداد کودکان واگذار شده به خانواده‌ها افزایش یافته است بطوریکه هر سال حدود ۲ هزار کودک به خانواده‌های فاقد فرزند سپرده می‌شوند.

به گزارش مهر ،وی گفت: مشاوران و کارشناسان سازمان بهزیستی بعد از اینکه کودکی به فرزند خواندگی واگذار می‌شود نظارت‌ها و مشاوره‌های لازم را همچنان تا مدت زیادی دارند و هر زمانیکه خانواده و یا فرزند نیاز به کمک داشتند کارشناسان ما همراهشان هستند و اینگونه نیست که کودک بعد از فرزند خواندگی از بهزیستی کاملاً جدا شود.

فرید درمورد پذیرش کودکان معلول از سوی خانواده‌ها نیز گفت: براساس اطلاع رسانی‌های انجام شده برخی والدین خودشان متقاضی پذیرش کودک معلول و یا بیمار هستند که البته فعلاً تعداد این کودکان واگذار شده اندک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید