لاوروف سیاست خارجی آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرد

    کد خبر :683467

وزیر خارجه روسیه سیاست خارجی ایالات متحده درباره ونزوئلا را محکوم کرد و اقدامات تحریک آمیز و تلاش‌های این کشور را که بهانه‌ای برای مداخله نظامی در ونزوئلا است، مورد انتقاد قرار داد.

سرزنش واشنگتن توسط سرگئی لاوروف در سفرش به مکزیک در زمانی صورت گرفته که مکزیک در شرایط سختی با آمریکا به سر می‌برد و تلاش دارد تا از بیم اقدامات تنبیهی آمریکا در مورد مسائل مهاجرتی و سایر موارد، اقدامات مناسبی صورت دهد.

روسیه و ایالات متحده مکررا درباره ونزوئلا و رویکردهایشان درباره این کشور در تنش هستند.

ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورها خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون ونزوئلا را به رسمیت می‌شناسند.

لاوروف در سفرش به مکزیکوسیتی تلاش‌های دولت واشنگتن را برای براندازی دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا مورد تقبیح قرار داد و اعلام کرد که این‌ها ناکارآمد هستند و گفت: تهدیدهای واشنگتن علیه کاراکاس غیرسازنده است.

وی ادامه داد: ایالات متحده تهدیدی برای تمامی گزینه‌های روی میز است و به اقدامات تحریک آمیز علیه این کشور دست می‌زند. هیچکس نمی‌تواند مشکلات و مسائل ونزوئلا را برای آنها حل کند اما دیگران ممکن است تلاش کنند تا از مذاکرات آنها جلوگیری کنند. ما شاهد اقدامات و تلاش‌هایی با هدف ایجاد یک بهانه به منظور یک مداخله نظامی در این کشور هستیم. روسیه و مکزیک موافق هستند که این مساله غیرقابل قبول است.

لاوروف در نشست خبری نیز گفت:‌ ایالات متحده فکر می‌کند که همه چیز مجاز است و در ضمن با مجازات و اعمال تحریم‌ها هم ونزوئلا را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا ،در همین حال، وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدگاه‌هایش را با روسیه به منظور ریاست دوره‌ای یک نهاد منطقه‌ای موسوم به CELAC به اشتراک می‌گذارد که از سوی ونزوئلا و برای مقابله با اقدامات “سازمان کشورهای آمریکایی” مورد حمایت ایالات متحده ایجاد شده است.

لاوروف همچنین در این سفر با مارچلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید