برنامه‌های نهمین روز جشنواره تئاتر فجر/ از اجرای «چیز میز» تا نمایش های خیابانی

    کد خبر :683409

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود.

این روزها تب و تاب جشنواره در اقصی نقاط محافل هنری و غیر هنری به شدت دیده می شود. جشنواره ای که مصادف با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا به حال نمایش های بسیاری از اقصی نقاط ایران و چند کشور اعم از لهستان، ارمنستان و یونان بروی صحنه رفته اند که هر کدام در ژانرهای مختلف و مخصوص به خود گاه با سیاه نمایی و گاه با بیان واقعیت نمایش هایی را اجرا کردند. ناگفته نماند برخی از این آثار مربوط به کارگردان هایی است که به تازگی کار خود را در عرصه هنرهای نمایشی آغاز کرده اند.

در نهمین روز از برگزاری این دوره از جشنواره، امروز ۱۸ بهمن ماه نمایش هایی در بخش صحنه ای، به علاوه فجر و خیابانی اجرا خواهند شد.

 

** نمایش‌های صحنه‌ای

تنها نمایشی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر تاکنون شش اجرای مستقل داشته است، بیگانه در خانه به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات است. این نمایش امروز در هفتمین روز اجرای خود ساعت ۱۹ درسالن اصلی مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه می رود. مدت زمان اجرای این اثر ۱۲۰ دقیقه است.

خیرالله تقیانی پور نویسندگی نمایش برگشتن را برای جشنواره تئاتر فجر به عهده دارد. این نمایش را حسین مسافر آستانه کارگردانی می کند و در مدت زمان ۷۰ دقیقه ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو اجرا می شود.

جایی برای هیچکس عنوان نمایش دیگری است که به نویسندگی آتوسا ویکی و کارگردانی مهدی تقی زاده از زاهدان و در ساعت ۱۷ و 19 در تالار سایه بروی صحنه می رود. این نمایش ۶۵ دقیقه به طول می انجامد.

نمایش کلاغ ها به نویسندگی و کارگردانی نمایش سعید محسنی از اصفهان امشب در ساعت ۱۷ و ۱۹ در مدت زمان ۸۰ دقیقه در سالن مولوی اجرا می شود.

تسلا عنوان نمایش دیگری است که از کشور یونان و به کارگردانی میخاییل گیگتیس در مدت زمان ۸۰ دقیقه در ساعت ۱۸ و ۲۰:۴۵ در سالن استاد سمندریان در ایرانشهر اجرا می شود.

نمایش شاه ماهی به نویسندگی احمد سلگی رضا بهاروند و کارگردانی رضا بهاروند امروز ساعت ۱۹ در تماشاخانه شهرزاد اجرا می شود.

نمایش ارواح به نویسندگی و کارگردانی آنجلا استوکلین از سوئیس امروز و فردا ساعت ۱۶ و ۱۹ در کارگاه دکور تالار وحدت اجرا می شود.

 

** نمایش‌های به علاوه فجر

پنج شنبه آخرماه نمایشی است که به نویسندگی یاسین بهرامی و کارگردانی حسن سبحانی در مدت زمان ۶۰ دقیقه در تماشاخانه ایران تماشا و در ساعت ۱۹ بروی صحنه می رود.

نمایش ماندات به نویسندگی و کارگردانی پوریا جلال وندی در مدت زمان ۶۰ دقیقه در ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می شود.

رپرتاژ اندیشه های کال دیگر نمایشی است که در این بخش و به نویسندگی و کارگردانی علی طاهری در ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان1 در مدت زمان 65 دقیقه بروی صحنه می رود.

نمایش آن یگانه می کشد به نویسندگی و کارگردانی مرضیه شاطر طوسی در مدت زمان ۶۵ دقیقه و در ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان ۲ اجرا می شود.

زری سلطان عنوان نمایشی است که به نویسندگی کرامت یزدان و کارگردانی فرید همدانی در مدت زمان ۶۵ دقیقه و در ساعت ۱۹ در تماشاخانه شانو بروی صحنه می رود.

ویرانه های زیبا به نویسندگی حسین زنگنه و کارگردانی علی اصغر کیاتلاتی در مدت زمان ۵۰ دقیقه و در ساعت ۱۹ در خانه نمایش دا اجرا می شود.

همچنین تا ۲۰ بهمن هر روز نمایش محیطی بیا جلوتر نوشته حسین برفی نژاد و کارگردانی سجاد باقری ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می شود.

نمایش های رپرتاژ اندیشه های کال، آن یگانه می کشد،زری سلطان و ویرانه های زیبا از نمایش هایی است که در بخش مسابقه فجر قرار دارد.

 

** نمایش‌های خیابانی

نمایش گل پری نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان ساعت ۱۶، چیز میز به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام ساعت ۱۶:۳۰، میمون کشی به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی از دهلران ساعت ۱۷ و سرباز به نویسندگی امیرحسین شفیعی و کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد ساعت ۱۸ در محوطه تئاتر شهر اجرا می شوند.

نمایش بل ۲۱۴ به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران ساعت ۱۶:۳۰ و گل پری به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی ساعت ۱۷ در محوطه خانه هنرمندان ایران اجرا می شود.

نمایش چیز میز به نویسندگی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام ساعت ۱۰:۳۰ و همچنین نمایش بل به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی از دهلران ساعت ۱۱ در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) اجرا می شوند.

همچنین نمایش کمیته مشترک به نویسندگی و کارگردانی میلاد جباری امروز ساعت ۱۹:۳۰ در موزه عبرت در بخش دیگر گونه های اجرایی اجرا می شود.

نمایش گل پری، چیز میز، میمون کشی،بل ۲۱۴ در بخش مسابقه قرار دارند.

به گزارش فارس، مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید