هزینه از جیب مردم برای انتخاب به عنوان شهردار برتر سال ۹۸

    کد خبر :683113

هفتمین جشنواره چهره سال در سه گروه مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی، ۲۰ بهمن با اعلام اسامی برگزیدگان در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار خواهد شد.

در بخش مدیریت شهری شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران می‌توانند با موضوعات «بهبود کیفیت سیمای شهری، طرح‌های تقویت محیط‌زیست، توسعه حمل‌ونقل عمومی و همگانی و کاهش حجم ترافیک، مشارکت و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از حمل‌ونقل پاک، توانبخشی فعالیت ستاد‌های بازآفرینی» شرکت کنند.

به گزارش جوان،همین موضوع بازار رقابت را در میان شهرداران مناطق ۲۲ گانه داغ کرده است، به طوری که بسیاری از آن‌ها برای برنده شدن خود دست به تبلیغات هزینه زا زده‌اند.

 

برخی شهرداران از مدیران روابط عمومی‌ها که نیرو‌های تحت امر آن‌ها هستند، خواسته‌اند برایشان تبلیغات کنند و برخی دیگر با ارسال پیامک، پول شهروندان تهرانی را به جیب مخابرات می‌ریزند تا از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

روز چهارشنبه (۱۶ بهمن ماه) پیروز حناچی شهردار تهران، مفاخریان را از سمت خود برکنار کرد و مصطفی موسوی لاری فرزند جوان وزیر کشور دولت اصلاحات را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه جایگزین او کرد.

این گمان وجود دارد که برکناری مفاخریان به خاطر هزینه‌های او برای برنده شدن در چهره سال بوده باشد، به هر حال او شانس خود را در رقابت میان سایر شهرداران مناطق از دست داده است.

از وقتی که پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران به روی کار آمده، در بسیاری از سخنرانی‌های خود موضوع ترافیک و آلودگی هوا را به عنوان مشکل اصلی مردم تهران و اولویت اول شهرداری تهران مطرح کرده است و از نبود منابع مالی هم به عنوان یکی از مهمترین قطعات مفقوده این پازل نامبرده است که در صورت تأمین می‌تواند به تعداد اتوبوس‌ها و واگن‌های شهر تهران بیافزاید، اما این امر میسر نمی‌شود، چون منابع مالی محدود است.

حال در شرایطی که شهروندان تهرانی برای عزیمت روزانه به محل کار خود در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس ناچارند از چند سرویس پُر جا بمانند و یا در صورت سوار شدن در ایستگاه‌های میانی، فشار، ازدحام جمعیت و خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار را به جان بخرند، شهرداران مناطق از پولی که باید برای توسعه حمل و نقل عمومی خرج شود، برای تبلیغ خود در جشنواره چهره سال استفاده می‌کنند، شهردارانی که هیچ کدام برای رفتن به محل کار خود مجبور نیستند از مترو یا اتوبوس استفاده کنند و هر کدام با راننده و خودرو سازمانی مسیر خانه تا محل کار را با عبور از خط ویژه و به دور از سختی‌های تحمل ترافیک می‌پیمایند و از آنجایی که از خودروی سازمانی استفاده می‌کنند، هزینه سوخت و استهلاک خودرو هم نمی‌پردازند.

شهرداری تهران به دلیل کمبود منابع مالی پروژه‌های بزرگ مقیاس را به تأخیر می‌اندازد و اخیرا هم برای جبران این کمبود در حال ارسال لایحه افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک سال ۹۹ به شورای شهر تهران است.

ظاهرا شهرداری تهران دیواری کوتاه‌تر از جیب و حساب بانکی شهروندان تهرانی پیدا نکرده است که در غیر این صورت، ابتدا با هزینه‌های تبلیغاتی شهرداران مناطق ۲۲ گانه برخورد می‌کرد که سودای سلبریتی شدن دارند.

شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران باید از سرنوشت شهرداران شهر‌ستان‌های همسایه مانند لواسان عبرت بگیرند و نسبت به نحوه مصرف منابع مالی شهرداری فوق العاده حساسیت داشته باشند.

زمان نظرسنجی هفتمین دوره چهره سال (مدیریت شهری، عمرانی و ساختمان) از ساعت ۱۲ تاریخ ۵ بهمن ماه تا ساعت ۱۲ تاریخ ۱۵ بهمن ماه برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید