مطرح شدن نام بازیکنان ایرانی در تیم‌های بزرگ اروپایی اتفاق مثبتی است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :682884

شهاب زاهدی مهاجم تیم المپیک دونتسک اوکراین پس از درخشش، گلزنی در لیگ این کشور و در بازی‌های دوستانه در مورد شرایط تیمش و پیشبینیاش از برنده شهرآورد 92 صحبت کرد که در ادامه میخوانید:

*در اردوی نیم‌فصل هستید؟ بله ما در اردوی آنتالیا هستیم که مدتش هم یک ماه است. در این اردو که به دو زمان 15روزه تقسیم شده است در هر بخش ما پنج بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم. در بخش اول ما پنج بازی را برگزار کردیم که در 5 بازی اول‌مان من 4 گل زدم و شرایطم در بازی‌هایی که برگزار کردیم عالی بوده است. در حال حاضر در بخش دوم اردوی خودمان هستیم و درصددیم نهایت استفاده را از اردوی‌مان ببریم و آماده به اوکراین برگردیم.

*نیم‌فصل دوم لیگ اوکراین از چه زمانی شروع می‌شود؟ از 18 روز دیگر نیم‌فصل دوم لیگ اوکراین شروع می‌شود و ما هم برای این لیگ اهداف بزرگی را مدنظر داریم.

*ورودی و خروجی تیم‌تان در فصل نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل چگونه بوده؟ سه بازیکن جدید به تیم‌مان اضافه شده که یک مهاجم و دو هافبک بازیکنان جدیدمان بوده‌اند. در هر پست هم یک بازیکن خروجی داشتیم که به‌جز دفاع چپ‌مان، بقیه بازیکنان ذخیره بودند که کمتر بازی می‌کردند و وقتی تیم تقویت شده‌مان را می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که تیم‌مان خیلی قوی‌تر شده و شرایط‌مان مستحکم‌تر و بهتر شده است.

*به آقای گلی چشم داری و از عملکرد خودت در نیم‌فصل اول رضایت داشتی؟ آقای گل لیگ اوکراین که بازیکن تیم شاختار است اما من در 7، 8 بازی اول فصل شرایط خوبی به‌لحاظ آمادگی نداشتم و در چند بازی ابتدای فصل هم بازی نکردم، اما بعد از سپری کردن هفته‌های ابتدایی روند خوب خودم را شروع کردم و عالی کار کردم به‌نحوی که سه گل زدم و چند پاس گل دادم و با گرفتن پنالتی در چند دیدار رضایت سرمربی و باشگاهم را جلب کردم و خدا را شکر در تعطیلات نیم‌فصل هم با چهار گلی که در بخش اول اردوی‌مان در بازی‌های تدارکاتی زدم خیلی از شرایطم راضی‌ام و درصددم ان‌شاءالله روند خوب خودم را به نیم‌فصل دوم بکشانم.

*شرایطت طوری بوده که برای دعوت به تیم ملی ایران امیدوار باشی؟ در مورد سرمربی جدید تیم ملی که به‌احتمال فراوان مربی وطنی خواهد بود چه نظری داری؟ من در جایگاهی نیستم که در مورد مربی تیم ملی حرف بزنم و بگویم چه مربی خوب است و چه مربی بد، اما به هر حال مسئولان بهترین تصمیم ممکن را برای انتخاب سرمربی جدید اتخاذ خواهند کرد. خوشبختانه من هم شرایط خوبی دارم به همین دلیل هر لحظه منتظرم به تیم ملی دعوت شوم.

*از لیگ اوکراین که بگذریم در مورد مربی جدید پرسپولیس چه نظری دارید؟ با آقا یحیی کار نکرده‌ام اما ایشان یکی از مربیان خوب فوتبال ما هستند که با نتایج‌شان نشان دادند مربی کاربلدی هستند. من سبک کاری آقا یحیی را خیلی می‌پسندم. تیم‌هایی که ایشان با آنها کار کرده‌اند و نتایجی که کسب کرده‌اند نشان می‌دهد آقا یحیی مربی خوب و موفقی هستند و حتماً می‌توانند در پرسپولیس هم موفق عمل کنند.

*در مورد مهاجمان جدید پرسپولیس، استوکس و اوساگونا چه نظری داری؟ استوکس بازیکن خوبی است. بازی‌های او را در تراکتور دیدم به همین دلیل فکر می‌کنم این بازیکن می‌تواند در پرسپولیس موفق عمل کند و شرایط خوبی را در کنار علیپور برای خط حمله پرسپولیس رقم بزند، اما از اوساگونا شناختی ندارم حتماً این بازیکن هم توانایی و شرایط لازم را داشته که سرمربی پرسپولیس از باشگاه خواسته او را جذب کنند.

*با توجه به شرایطی که دارید به‌نظر می‌رسد شانسی برای رسیدن به چمپیونز لیگ ندارید و بیشتر هدف‌تان رسیدن به لیگ اروپاست؟ متأسفانه ما در 8-7 بازی اول نیم‌فصل اول نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و امتیازات بدی را از دست دادیم، اما بعد از گذراندن دوران افت‌مان شرایط‌مان بهتر شد، با این وجود فکر می‌کنم رسیدن به چمپیونز لیگ و سهمیه آن برای تیم ما مشکل باشد به همین دلیل بیشترین شانس ما رسیدن به سهمیه اروپا لیگ است و سعی می‌کنیم بهترین شرایط را برای خودمان در فصل جاری رقم بزنیم و تا آنجا که امکان دارد خودمان را در جدول بالا بکشیم. بازیکنان خوبی داریم و به شکل خوبی هم تقویت شده‌ایم، در کنار این فاکتورهای مهم ما مربی بسیار خوب و کاربلدی هم به‌لحاظ فنی داریم؛ مربی که با همه بازیکنان رفاقت خوبی دارد و به‌لحاظ بار فنی هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این مسائل در کنار هواداران‌مان که مثل کوه پشت تیم ما هستند و حمایت خوبی هم از تیم ما دارند ما را خیلی به آینده تیم‌مان در المپیک اوکراین امیدوار کرده است.

*در مورد حضور مهاجمان ایرانی نظیر طارمی، جهانبخش و آزمون در چند مدت اخیر و خبر حضورشان در تیم اسپورتینگ‌لیسبون یا در تیم استون‌ویلا و حتی لیورپول و تیم‌های بزرگ، که البته بنظر می‌رسید همه اینها بیشتر گمانه‌زنی است چه فکر میکنی؟ من به این مسأله نگاه متفاوتی دارم و فکر می‌کنم حضور بازیکنان ایرانی و حتی مطرح شدن حضورشان در تیم‌های بزرگ کشورهای اروپایی اتفاق بسیار خوبی است و به‌نوعی حتی اگر گمانه‌زنی هم باشد این امر هم شیرین است چون این بازیکنان همه تلاش خودشان را برای پیشرفت انجام می‌دهند و زیر پرچم ایران به فعالیت و افتخارآفرینی مشغول هستند.

*خودت هم فکر و رویای حضور در تیم‌های بزرگ را داری؟ هر شخصی و هر ورزشکاری می‌تواند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، خوشبختانه من هم در مسیر پیشرفت قرارگرفته‌ام و شرایط خوبی دارم به همین دلیل تلاش می‌کنم در مسیر پیشرفت و موفقیت خودم را حفظ کنم و روزی بتوانم به جایگاه و تیم‌های بزرگ و در کار خودم به نهایت پیشرفت و ترقی برسم و باز هم برای خودم و کشورم افتخار کسب کنم.

*نظرت در مورد دربی پایتخت که پنجشنبه هم برگزار می‌شود چیست؟ پرسپولیس شرایط خوبی در چند سال اخیر داشته و دارد و روحیه این تیم برد و قهرمانی است، از سوی دیگر استقلال هم در چند بازی اخیرش نشان داده که در بهترین فرم چند سال اخیرش است به همین دلیل من دربی جذاب و بازی زیبایی را متصور هستم، اما از آنجا که در پرسپولیس بازی کردم و به این تیم علاقه‌مندم دوست دارم برنده دربی روز پنجشنبه پرسپولیس باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید