فیلمی با بازی مریم بوبانی در جشنواره برلین

    کد خبر :682569

فیلم «خواهران جدا افتاده» با حضور مریم بوبانی بازیگر ایرانی، اولین نمایش جهانی خود را در بخش “چشم‌انداز سینمای آلمان” هفتادمین جشنواره برلین تجربه خواهد کرد.

«خواهران جدا افتاده» که محصول مشترک آلمان و یونان می باشد، داستان روژدا، دختر کرد عراقی است که در پی حملۀ داعش به اروپا فرار می کند و مدتی بعد پس از فراگرفتن آموزش های نظامی برای یافتن خواهرش به عراق بازمی گردد.

نکتۀ قابل توجه در این فیلم حضور مریم بوبانی بازیگر سینمای ایران در نقش مادر روژدا است. همچنین حسام دهقانی و غزال قربانی بعنوان دستیاران کارگردان و سروه علی ویسی بعنوان مشاور زبان کردی در تولید این فیلم مشارکت داشته اند.

فیلمبرداری این فیلم طی دو سال در کشورهای آلمان، یونان و عراق انجام شده و فیلم با نام بین المللی «Sisters Apart» به نمایش درمی آید.

«آلمیلا باگریاچیک»، «زبیده بولوت» و «جودیت نیومان» از دیگر بازیگران فیلم هستند و «مارتین هامپبل» تهیه کننده فیلم مطرح و نامزد اسکار «او» و «اینجا باید بهشت باشد» برنده جایزه فیپرشی کن، تهیه‌کننده این فیلم است.

به گزارش ایسنا ،هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۲۰ فوریه تا اول مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود و امسال «جرمی آیرونز» بازیگر تحسین‌شده سینما و تئاتر انگلیس به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی اصلی انتخاب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید