قتل و آتش زدن پرستار خانگی به خاطر پول

  • حوادث
  • سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۸:۲۶
    کد خبر :682274

مرد مکانیک که پرستار سابق پسرش را به‌قتل رسانده بود، انگیزه خود را از این جنایت اختلاف مالی عنوان کرد.

به گزارش ایران، 25 دی مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و ناپدید شدن دختر 38 ساله‌اش را گزارش کرد.

وی شکایت خود را این چنین مطرح کرد: دخترم، فریبا پرستار خانگی بود روز گذشته برای گرفتن پولی که از صاحبکار سابقش طلب داشت از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. او مدتی قبل با صاحبکارش درگیر شده بود و این مرد که امیر نام داشت او را کتک زده بود. فریبا هم شکایت کرد و دادگاه این مرد را به پرداخت 20 میلیون تومان دیه محکوم کرد. روز 24 دی دخترم برای گرفتن قسط دوم دیه‌اش به سراغ امیر رفت و دیگر خبری از او نیست.

کشف جسد
با شکایت مرد میانسال تحقیقات پلیسی آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به سراغ امیر معروف به امیر مکانیک رفتند. اما مرد 46 ساله مدعی شد که فریبا روز حادثه با او تماس گرفته و قرار بوده که برای گرفتن پولش نزد او برود اما بعد از آن تماس دیگر از او خبری ندارد.بررسی‌ها برای یافتن فریبا ادامه داشت تا اینکه چند روز بعد مأموران گشت پلیس در جاده آدران با جسد سوخته دختر جوانی مواجه شدند. جسد بشدت سوخته بود وهویت آن ناشناس بود و تنها چیزی که باقی مانده بود گردنبند طلای دختر جوان بود.

متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که جسد متعلق به دختری 30 تا 40 ساله است که قبل از به آتش کشیدن جسد، به قتل رسیده است. باتوجه به رد لاستیک‌ها و آثار سوختگی باقیمانده این احتمال مطرح شد که قتل در محل دیگری رخ داده و عامل جنایت پس از انتقال جسد به آنجا، او را به آتش کشیده است.

بدین ترتیب در ادامه تحقیقات مشخص شد جسد متعلق به فریبا بوده و خانواده‌اش با مشاهده گردنبند طلا او را شناسایی کردند.

دستگیری قاتل
از آنجایی که فریبا قرار بود به دیدن امیر برود این احتمال مطرح شد که مرد جوان در ماجرای قتل فریبا نقش دارد.

در ادامه بررسی‌ها، کارآگاهان جنایی به تحقیقات میدانی اطراف محل زندگی امیر پرداختند. چند نفر از اهالی محل با دیدن تصویر فریبا اعلام کردند که دختر جوان را روز حادثه در نزدیکی خانه امیر دیده‌اند. با برملا شدن این موضوع، به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، امیر روز 13 بهمن بازداشت شد. مرد جوان لحظاتی بعد از بازداشت و در نخستین جلسه تحقیق به قتل فریبا اعتراف و بازپرس ساسان غلامی دستور ادامه تحقیقات از او را صادر کرد.

گفت‌و‌گو با متهم

با فریبا چطور آشنا شدی؟

پرستار بچه‌ام بود. وقتی بچه‌ام 6 ماهه شد، فهمیدیم که معلول است. همسرم چندی بعد طلاق گرفت و من و بچه‌ام را رها کرد. در این سال‌ها به سختی پسرم را بزرگ کردم و فریبا پرستار بچه‌ام بود. تا اینکه پسرم چند ماه قبل و زمانی که 17 سالش بود فوت کرد. با مرگ بچه ام، فریبا هم از خانه ما رفت. اما دردسرها بعد از این ماجرا تازه شروع شد.

چه دردسری؟

فریبا مدام به سراغم می‌آمد و می‌گفت باید حق و حقوق این سال‌ها را به او بدهم چند باری به او پول پرداخت کردم اما بی‌فایده بود، آنقدر اذیت کرد تا یک روز که به خانه‌ام آمده بود تا پول بگیرد از شدت عصبانیت او را کتک زدم. از من شکایت کرد و دادگاه مرا به پرداخت 20 میلیون تومان دیه محکوم کرد. یک موتورسیکلت و 7 میلیون تومان پول نقدی را که داشتم به او دادم. مابقی پول را هم قرار شد ماهی یک میلیون تومان پرداخت کنم. قسط اول را پرداخت کردم، اما زمانی که آمد قسط دوم را بگیرد به جای یک میلیون تومان 600 هزار تومان به او دادم و گفتم به خاطر کارم مجبور شدم وسایل بخرم و 400 هزار تومان دیگر را چند روز دیگر پرداخت می‌کنم.

پس چرا او را کشتی؟

وقتی دید پول کم است شروع به سرو صدا و اعتراض کرد. داخل حیاط خانه‌ای که زندگی می‌کنم مکانیکی‌ام هم هست. عصبانی شدم و سیم بکسلی را که دستم بود دور گردنش انداختم. به خودم که آمدم دیدم نفس نمی‌کشد. ترسیده بودم تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که جسد را داخل خودروام بگذارم و به سمت خارج از شهر بروم.

چرا جسد را آتش زدی؟

آن لحظه آنقدر ناراحت بودم که وقتی جسد را از ماشینم بیرون آوردم شروع به کشیدن سیگار کردم. بعد از اینکه سیگارم تمام شد ناخودآگاه ته سیگار را پرتاب کردم که روی ملحفه روغنی افتاد که جسد فریبا را داخل آن پیچیده بودم. بلافاصله آتش گرفت.

چگونه دستگیر شدی؟

بعد از این ماجرا، از شدت ناراحتی سه روز داخل ماشین بودم و در خیابان پرسه می‌زدم. بعد به خانه برگشتم که دستگیر شدم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید