مرکز بهداشت کرمانشاه: “کرونا” پشت مرزهای غرب ایران

    کد خبر :680347

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اخباری مبنی بر مشاهده موارد بیماری کرونا در اقلیم کردستان کشور عراق، گفت: با وجود این اخبار عملا ویروس کرونا پشت مرزهای غرب کشور رسیده و هم اکنون آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انتشار سریع ویروس جدید “کرونا” در بسیاری کشورهای جهان گفت: متاسفانه در هیچ کشوری نمی توان مانع 100 درصدی در برابر این ویروس ایجاد کرد و هم اکنون بسیاری کشورهای جهان از جمله کشورهای پیشرفته با این ویروس درگیر هستند.

وی افزود: متاسفانه اخباری مبنی بر مشاهده مواردی از این بیماری در اقلیم کردستان کشور عراق گزارش شده که همین امر نشان می دهد ویروس کرونا پشت مرزهای غربی کشور رسیده و همه باید مراقب باشند.

شکیبا از آماده باش کامل تمام نیروها و مراکز بهداشتی و درمانی استان خبر داد و افزود: مراقبت ها در مرز تشدید شده و تمام مسافران ورودی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از علائم این ویروس “تب” است، گفت: در همین راستا دستگاه‌های تب سنج در مرزها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بتوانیم موارد احتمالی بیماری را شناسایی کنیم.

شکیبا خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در بحث این بیماری مربوط به مواردی است که علائمی نشان نمی‌دهند، اما می توانند ناقل این بیماری باشند و نگرانی در بحث ورود این بیماری به کشور مربوط به همین دسته از بیماران است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به قدرت بالای انتشار این بیماری، گفت: آنچه مشخص است اینکه این بیماری علی رغم اینکه ابعاد ناشناخته ای دارد، اما قدرت انتشار و سرایت بالایی دارد.

شکیبا در خصوص میزان کُشندگی این بیماری نیز گفت: آمارها نشان می دهد میزان کُشندگی این بیماری چندان بالا نیست، چرا که با وجود آلوده شدن چندین هزار نفر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری حدود 130 نفر است.

وی با بیان اینکه هنوز واکسن و درمان اختصاصی برای این بیماری کشف نشده، گفت: مواردی از مبتلایان به این بیماری با درمان های حمایتی بهبود یافته اند و آنطور که مشخص است این بیماری برای افراد سالم چندان خطرناک نیست و بیشترین خطر متوجه گروه های با سابقه بیماری زمینه‌ای از جمله بیماران قلبی و عروقی، کلیوی و… و نیز گروه سالمندان است.

شکیبا تصریح کرد: این گروه ها باید بیش از سایر افراد رعایت موارد پیشگیری در خصوص این بیماری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از ورود این ویروس به کشور نداشته ایم، گفت: در حال حاضر تنها دو اصل مهم از جمله شست و شوی مکرر دست ها و خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در اولویت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید