ویدئوی ناسا از فجایع طبیعی ویرانگر سال گذشته

    کد خبر :679448

ناسا یک ویدئو انیمیشنی از فجایع طبیعی سال گذشته منتشر کرد که فراگیری وقوع آتش‌سوزی در کره زمین را نشان می‌دهد که بدترین آن‌ هم آتش‌سوزی در جنگل‌های استرالیا بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل اسپیس، فاجعه آتش‌سوزی در جنگل‌های استرالیا به اندازه‌ای بزرگ و ویرانگر بود که حتی از فضا هم دیده می‌شد.

حال ناسا یک انیمیشن جدید ساخته که تاثیر این آتش‌سوزی و دیگر فجایع طبیعی که در سال گذشته اتفاق افتادند را به تصویر می‌کشد.

علاوه بر آتش‌سوری برزگ استرالیا که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و تا ژانویه ۲۰۲۰ ادامه یافت، در این انیمیشن تاثیر ” تندباد دوریان” که از ماه اوت تا سپتامبر سال گذشته ادامه پیدا کرد هم نشان داده شده است.

در همان زمان یک سری آتش‌سوزی بزرگ هم در آمریکای جنوبی و اندونزی رخ داد.

علت اصلی وقوع چنین حوادثی “تغییرات آب‌وهوایی” است که محققان همچنان با استفاده از ماهواره‌های فضایی به مطالعه و نظارت بر آن‌ها می‌پردازند.

نواحی آسیب‌دیده‌ای که در این انیمیشن دیده می‌شود، به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و گرم شدن کره زمین اینگونه شده‌اند.

دود منتشر شده از آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا به نحوی بود که با هوای سراسر دنیا مرتبط بوده است و فضانوردان “ایستگاه فضایی بین‌المللی” هم شاهد آن بودند.

دود ناشی از این آتش‌سوزی در سراسر جهان گسترش یافته و به ” تروپوسفر”( پایین‌ترین لایه جو زمین) هم رسیده است.

انتقال طولانی مدت این دود، به نحوی است که یک دور کامل در هوای کره زمین می‌زند و پس از آن دوباره به استرالیا می‌رسد.

بر اساس بیانیه ناسا، این دود به ویژه در اقیانوس آرام جنوبی تا آمریکای جنوبی بیشتر است.

در حالی که فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی هم در حال رصد دود ناشی از آتش‌سوزی استرالیا هستند، ماهواره‌های “ناسا” و “آژانس فضایی اروپا” هم به رصد تاثیرات این آتش‌سوزی ادامه می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید