سازمان دامپزشکی: احتمال تلف شدن پرندگان میانکاله بر اثر سم بوتولیسم

    کد خبر :678928

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی احتمال داد که علت تلف شدن پرندگان در میانکاله بر اثر سم بوتولیسم باشد، که منشا تولید آن احتمالا ریشه گیاهان پوسیده است.

صفرعلی ماکنعلی در نشست خبری در پاسخ به اینکه آیا علت تلف شدن چندین هزار پرنده در میانکاله مشخص شده است یا خیر، گفت: براساس گزارشات حدود ۲هزار قطعه پرنده در میانکاله تلف شده‌اند و تیم‌های دامپزشکی در حال بازدید میدانی، نمونه‌برداری و آزمایش هستند.

وی ادامه داد: ابتلا به بیماری نیوکاسل و آنفولانزا منتفی است و احتمال می‌رود سم بوتولیسم باشد. یعنی ریشه گیاهان پوسیده سمی تولید می‌کنند که بسیار کشنده است و ممکن است این موضوع عامل تلف شدن پرندگان باشد.

به گزارش ایسنا،معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: علت این موضوع ظرف یک هفته آینده مشخص می‌شود که چه نوع سمی بوده، همچنین در کنار آن نیز سایر علت‌ها همچون باکتری و انگل نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما از تجارب گذشته از جمله در منطقه ارس و رفتار پرندگان نشان می‌دهد که تلفات به حدود ۴تا ۵هزار قطعه می‌رسد، گفت: در این منطقه تمام اقدامات دفن بهداشتی انجام می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

منشا ویروس کرونا مشخص نیست

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در ادامه به ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: هنوز منبع ویروس کرونای ۲۰۱۹(2019_n corona)مشخص نشده است و احتمال می‌رود که در ارتباطات با مار و خفاش و سایر آبزیان باشد. از طرفی این ویروس همان ویروس کرونایی است که از قبل وجود داشته و تغییرات آن باعث ایجاد بیماری تنفسی در انسان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید