تجمع معترضان کانادایی در اعتراض به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

    کد خبر :678773

یک ائتلاف متشکل از فعالان و معترضان کانادایی در اعتراض به تحریم‌ها علیه ایران مقابل کنسولگری آمریکا در تورنتو تجمع کردند و خواستار پایان این تحریم‌ها شدند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جمعی از فعالان و معترضان کانادایی عصر روز شنبه با تجمع مقابل کنسولگری آمریکا در تورنتو به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران اعتراض کردند. این معترضان در هوای سرد و بارانی تورنتو خواستار پایان تحریم‌ها علیه ایران شدند و شعار “نه به جنگ با ایران” سر دادند.

این تجمع به ابتکار یک گروه غیر دولتی برگزار شد که از ارزش‌های مترقی حمایت می‌کند.

بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این تجمع همچنین اتفاق نظر داشتند که اگرچه ایران مسئولیت سانحه هواپیمای اوکراینی را پذیرفته است اما این فاجعه می‌توانست اتفاق نیفتد.

در این تجمع شهروندان ایرانی- کانادایی، فعالان در زمینه‌های مدنی، آب‌وهوا و یک عضو پارلمان کانادا حضور داشتند و ضمن سر دادن شعارهایی علیه تحریم‌های ایران، یاد قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی را گرامی داشتند. آنها علاوه‌ براین از آمریکا خواستند تا به حقوق بین‌الملل احترام بگذارد و دست از سیاست‌های خود برای تغییر نظام در کشورهای سراسر دنیا بردارد. این معترضان با مردم عراق که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند نیز ابراز همبستگی کردند.

به گزارش ایسنا ،این گروه اولین بار در سال 2003 پس از حمله آمریکا به عراق تشکیل شد وهمواره در زمینه مقابله با جنگ فعالیت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید