تاثیر تحریم‌های ظالمانه بر کودکان پروانه‌ای

    کد خبر :678757

رییس فراکسیون زنان مجلس ضمن محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه غذا و دارو به آمار درگذشت کودکان پروانه‌ای ناشی از کمبود دارو اشاره و خاطرنشان کرد که تعدادی از مبتلایان به بیماری خاص در اثر عدم دسترسی به خدمات بهداشتی ناشی از تحریم های غیرقانونی فوت شده‌اند.

فریده اولادقباد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ابراز عقیده کرد: علیرغم تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ایران به نظر می‌رسد فقدان عزم جدی برای اصلاحات ساختاری بودجه موجب شده است بسیاری از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش وابستگی به نفت، مورد توجه قرار نگیرد.

وی افزود: عدم توجه به گسترش درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر فعالان اقتصادی و تنها از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و گسترش پایه‌های مالیاتی جدید و عدم مدیریت هزینه‌های دولت با تمرکز به مراکز عمده هزینه‌ای و اصلاحات فرایندی در آن‌ها از طرف دیگر، موجب شده است که همچنان لایحه بودجه ۹۹ بر مبنای درآمدهای غیرپایدار و غیرواقعی بسته شود.

به گزارش ایسنا،رییس فراکسیون زنان مجلس معتقد است: در نظر گرفتن صادرات یک میلیون بشکه نفت خام استقراض و برداشت وسیع از صندوق توسعه ملی و در نظر گرفتن ارقام غیرواقعی برای فروش اموال دولتی گواهی بر این مدعا است، استقراض از بانک مرکزی اگرچه در ظاهر آثار اقتصادی و سیاسی کمتری دارد اما در عمل فشار بیشتری بر طبقه متوسط و ضعیف اقتصادی خواهد گذاشت و نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت و برداشت از صندوق توسعه ملی نیز آسیب پذیری کشور را در سال های آتی افزایش خواهد داد.

اولادقباد گفت: ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاحات در حوزه مصارف، کنترل هزینه های عمومی دولت، حذف موازی کاری میان دستگاه ها، بازآرایی نحوه استفاده از منابع نفتی در بودجه از مهم ترین اصلاحات باشد چراکه موجب شفاف شدن مسئولیت های در تهیه، تصویب و اجرای بودجه خواهد بود.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: اساس اعمال مجدد تحریم های یکجانبه دولت آمریکا خلاف تعهدات دوجانبه مودت، منشور ملل متحد، توافق چندجانبه برجام، تعهدات حقوق بشری و بشردوستانه این دولت و همچنین مغایر دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری است؛ به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های تولیدکننده دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی خاص امکان مبادله مالی ندارند، آنها به دلیل تحریم های ثانویه غیرقانونی دولت آمریکا، جرأت مبادله و تجارت با شرکت های ایرانی را ندارند.

رییس فراکسیون زنان مجلس ضمن محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا در حوزه غذا و دارو به آمار درگذشت کودکان پروانه‌ای ناشی از کمبود دارو اشاره و خاطرنشان کرد که تعدادی از مبتلایان به بیماری خاص در اثر عدم دسترسی به خدمات بهداشتی ناشی از تحریم های غیرقانونی فوت شده‌اند.

وی در بخش دیگر از اظهارات خود بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه انسانی و اجتماعی امری حاکمیتی تلقی می شود که اداره کارا و اثربخش آن مستلزم ایجاد عزم ملی است، تأمین و بحث عدالت در بهره وری از فرصت ها و تعلیم با کیفیت به خصوص در مناطق محروم، مرزی، و حاشیه شهرها و مناطق عشایری در راستای تأکیدات سند تحولات بنیادین ضروری است و استقرار نظام رفاه فرهنگیان در راستای ارتقای خدمات معیشتی و رفاهی، درمانی و مسکن الزامی است .

اولادقباد عنوان کرد: اما بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال ۹۹ معادل ۵۷ هزار میلیارد تومان است که قطعا در سال آینده با چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهیم شد همچنین از وزیر آموزش و پرورش انتظار می رود که اجرای نظام رتبه بندی معلمان بر اساس ماده ۶۳ مصوبه برنامه ششم توسعه انجام شود.

رییس فراکسیون زنان در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های فراکسیون متبوع خود همچون پیگیری مطالبات حوزه زنان از رییس جمهور خواست که ارسال لایحه امنیت زنان را در اسرع وقت و با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

اولادقباد در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: هنوز در شهر تهران نیازمند ۱۸ هزار کلاس درس برای سال آینده هستیم، برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان های استان تهران، به خصوص پردیس توافقنامه جهت راه اندازی بیمارستان با خیرین و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر منعقد شده و مسأله تردد و حمل و نقل در استان تهران برای کاهش آلودگی و ترافیک اقداماتی انجام شده و تکمیل متروی اسلامشهر و پردیس در اولویت است.

وی در پایان اضافه کرد: اکنون که ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاریم، بر همگان واجب است که در این پیچ تاریخی حساس با وحدت رویه و انسجام جهت پیش بردن اهداف انقلاب و مطالبات به حق مردم در جهت تأمین منافع ملی کشور و مصلحت عمومی مردم گام برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید