افزایش تخفیف معاینه فنی برتر

    کد خبر :678747

عمار سعیدیان‌فر با بیان اینکه لایحه پیشنهادی عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی برای سال٩٩ از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارایه شده است گفت: تغییر چندانی در کلیات و جزئیات نسبت به سال گذشته در این لایحه صورت نگرفته است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: موضوع رزرو روزهای تردد در محدوده‌های ترافیکی در سال ۱۳۹۸ اجرا نمی‌گردید، این در حالیست که در لایحه پیشنهادی شهرداری که به شورای اسلامی شهر ارایه شده این مهم بصورت جدی‌تر دیده شده است، بطوریکه از سال آینده برای تردد در محدوده‌های ترافیکی، خودروها باید روزهای تردد خود را رزرو کنند.

به گفته وی در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران نرخ پایه عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی از ٢٣ هزارتومان در سال ٩٨ به ٢٨ هزار تومن در سال ٩٩ افزایش خواهد یافت.

سعیدیان فر گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی آمار تردد و باتوجه به تعداد روزهای ناسالم از لحاظ آلودگی هوا به ویژه در فصل پاییز، به همین منظور در محدوده آلودگی هوا پیشنهاد شده است که ضریب محدوده از ٧٥/. به ١ افزایش یابد.

به گزارش ایلنا،مدیرواحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی تصریح کرد: در لایحه عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی، به منظور اهمیت کاهش آلودگی هوا و ترغیب شهروندان به دریافت معاینه فنی برتر، تخفیف معاینه فنی برتر که در سال ۱۳۹۸ برابر با ٢٥ درصد بود در سال ۱۳۹۹ برابر با ٣٠ درصد در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: لایحه پیشنهادی عوارض ورود به محدوده‌های ترافیکی از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارایه شده و اجرای آن منوط به تصویب در شورای اسلامی شهر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید