تولید خودرو به ۲۵۰۰ دستگاه در روز رسید

    کد خبر :678744

شاپور سامعی نایب رئیس انجمن قطعه سازان در نشست خبری اعضا هیئت مدیره این انجمن با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی دو خودروساز اصلی کشور گفت: پس از جلسات فراوان مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شود و اکنون در حال مشخص شدن و سهمیه بندی بانکها هستند مدیران خودروسازی تعهد دادند که تمام این مبلغ به مطالبات قطعه سازان اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: این پول باعث می‌شود آرامش به مجموعه قطعه سازی و کارگران برگردد و شب عید آرامی را داشته باشند ضمن آنکه کمک می‌کند تا موجودی مواد اولیه انبارهای ما نیز تقویت شود و بتوانیم برای سال آینده جهت تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان را داشته باشیم.

سامعی تصریح کرد: وضعیت خودروسازی نیز به نسبت سال گذشته بسیار بهتر شده اکنون در مرحله‌ای هستیم که روزی ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید دارند و برنامه افزایش برای سال آینده نیز در دستور کار قرار گرفته است به طوریکه به ما گفته شد آمادگی برای تامین روزی بیش از ۲۵۰۰ خودرو داشته باشیم.

وی افزود: این رقم در برابر سال گذشته جهش داشته است آنهم در شرایطی که تحریم بیشترین فشار را به این صنعت آورده است.

به گزارش ایلنا،نایب رئیس انجمن قطعه سازان در خصوص افزایش پایه تعرفه واردات و محاسبه نیمایی آن گفت: چند روزی است که این شایعه مطرح شده و باید بگویم که اگر چنین اتفاقی صورت گیرد قیمت تمام شده خودرو بسیار افزایش خواهد یافت که البته این افزایش شامل تمامی کالا خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که مرتب مردم و مصرف کننده از قیمت بالای خودرو شکایت دارند اما اگر به جزئیات نگاه کنیم قیمت خودرو به نسبت افزایش قیمت ارز و مواد اولیه افزایش آنچنانی نداشته است و حالا با این شایعه قیمت‌ها باز هم افزایش خواهد داشت. ما بارها اعلام کردیم واردات خودرو قیمت ارز و قیمت عرضه و تقاضا خودرو را آزاد بگذارند و منت واردات خودرو را روی سر ما نگذارند، همه می‌دانند اگر واردات خودرو صورت بگیرد بانک مرکزی نمی‌تواند قیمت دلار را ۱۴ هزار تومان نگه دارد ضمن آنکه کلاس تولید داخل با خودروهای وارداتی تفاوت دارد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    به شما تمام افرادی که در روی زمین فساد میکنید و یا از فساد حمایت میکنید و در رکاب مفسدین چه در صنف خودرو و چه انصاف دبگر هشدار میدهم که روز قیامت نزدیک است و در آن روز سخت تنها در پیشگاه پروردگار مسئولبت تمام کارهایی را که در این دنیا انجام دادبد را بابد به عهده بگبربد.
    از خداوند بخشنده براتون تا دیر نشده درخواست بخشش و هدایت میکنم. شما شاید فکر کنید با مال اندوزی از طربق ظلم و فساد به سعادت و پیروزی رسیدید ولی در حقیقت در بد مسیری سرمایه گذاری کردید که نتیجه ای جز ضرر و زیان ابدی براتون بهمراه نداره.
    واقعا این چند صباح فانی با رفاه و تجملات بدست آورده از ظلم و فساد ، ارزش سوختن ابدی در آتش جهنم رو داره!!

    من شما را بخشیدم به خاطر ظلم و ستمی که بر من و خانواده من روا داشتید در هر سمت و منصب و براتون آرزوی هدایت میکنم از خدا تا دیر نشده که آن روز دیگر هیچ توبه ای از شما پذیرفته نخواهد شد.

    انشاء الله که تا دیر نشده به خود بیایید
    سلام بر شما
    علی

دیدگاهتان را بنویسید