ثبت نخستین کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی جهان

    کد خبر :678741

در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس اعلام شد که شرکت کنندگان بر سر تشکیل کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی توافق کرده اند که هدف از تشکیل آن، مقابله با چالش‌های موجود ارزهای دیجیتالی است. در این کنسرسیوم دولت‌ها، بانک های مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی، شرکت های بزرگ و متخصصین ارزهای دیجیتالی حضور خواهند یافت.

ارزهای دیجیتالی یکی از داغ ترین موضوعات مباحث مطرح شده در پنجاهمین اجلاس سالانه شهر داووس بودند. به دلیل فرصت ها و تهدیدهای زیاد این ارزها، هنوز رویکرد واحدی برای چگونگی مواجهه با این پدیده در سطح جهانی شکل نگرفته است و اکنون پس از گروه هفت و کارگروه ویژه اقدام مالی، این‌بار مجمع جهانی اقتصاد در تلاش است تا کشورهای جهان را به رویکردی واحد در حوزه این رمزارزها برساند.

طبق بیانیه منتشر شده توسط شرکت کنندگان حاضر در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، فرصت های مالی ارزهای دیجیتالی تنها زمانی در دسترس خواهند بود که قوانین مناسبی در این حوزه وضع شود و نهادهای دولتی و خصوصی در سراسر جهان با یکدیگر همکاری داشته باشند. شفافیت، سرعت و عدم انحصار از جمله مهم ترین مزیت‌های استفاده از ارزهای دیجیتالی خواهد بود و محدود نبودن استفاده از این ارزها به مرزهای جغرافیایی، می‌تواند عاملی برای ایجاد یک جبهه مالی جدید در سطح جهان شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مارک کارنی، رئیس سابق بانک‌های مرکزی آمریکا و کانادا گفت: قانون گذاری مناسب اصلی ترین کار برای هر گونه اقدام در زمینه ارزهای دیجیتالی است. وی با اشاره به ضرورت مطمئن شدن از ایمنی انجام تراکنش ها با استفاده از ارزهای دیجیتالی گفت که این ارزها در زمانی کارایی خواهند داشت که استفاده از آن ها عادلانه و رقابتی باشد. وی با استقبال از ابتکار مجمع جهانی اقتصاد در ایجاد کنسرسیوم ارزهای دیجیتالی گفت که چنین کاری می تواند ما را به یک چارچوب مشترک برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید