بیرانوند-ویلموتس؛ منبع ما یا منبع آنها؟

  • ورزشی
  • یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰
    کد خبر :678641

علیرضا بیرانوند تابستان پیش رو پرسپولیس را ترک می‌کند؛ در این خبر شکی نیست. این موضوع را همین دو روز پیش، محمد حسن انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم تایید کرده است.

اگر تا پیش از این، پیشنهادات جدی بیرانوند از پرتغال، یونان و لیگ ژاپن بود او حالا قرار است به لیگ بلژیک برود و طبق توافق برای خنک بازی کند؛ دوباره، این موضوعی است که پرسپولیسی‌ها بر سر آن به توافق رسیده اند. حتی رسانه‌های بلژیکی هم در یکی دو روز گذشته این موضوع را مطرح و عنوان کرده بودند رقم این ترانسفر ۶۵۰ هزار یورو است.

این عدد ۶۵۰ هزار یورو همان مبلغ ۷۰۰ هزار دلاری است که بیرانوند برای بند جدایی اش از پرسپولیس در قرارداد گنجانده. در واقع او با پرداخت ۷۰۰ هزار دلار به باشگاه می‌تواند بدون هیچ قید و شرطی از سرخ‌های تهرانی جدا شود.

اگر تا همین چند روز پیش خیلی جدی عنوان می‌شد بیرانوند قرار است همین زمستان راهی بلژیک شود، ولی با توافق صورت گرفته، او پذیرفته که فصل را با این تیم در تهران سپری کند و در ابتدای فصل جدید فوتبالی، راهی تیم جدید شود.

از رقم ۷۰۰ هزاردلاری که قرار است برای بیرانوند پرداخت شود یکی دو قسطش زودتر می‌رسد؛ در واقع باشگاه پرسپولیس، همچنان طبق ادعای مسئولان باشگاه، با خنک توافق کرده اند و مقرر شده این رقم در چند قسط واریز شود تا سرخ‌ها هم رفته رفته مشکلات مالی شان را برطرف کنند.

به گزارش فرارو،اگر قرار باشد به فکت‌های بالا استناد شود رفتن بیرانوند به بلژیک و باشگاه خنک نهایی است و او را باید از فصل بعد، بازیکن این باشگاه نامید؛ و ناگهان ویلموتس

در این بین، اما در ۲۴ ساعت گذشته خبری منتشر شده که می‌گوید بیرانوند ممکن است دوباره شاگرد مارک ویلموتس شود! ویلموتس، سرمربی مستعفی تیم ملی ایران است که ۶ ماهی جسته گریخته با علیرضا بیرانوند کار کرده است. البته او زمانی که به ایران آمد هم تنها بازیکنی از تیم ملی که خوب می‌شناخت همین علیرضا بیرانوند بود؛ آنهم به واسطه مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی.

خبر، اما این است که ویلموتس قرار است به عنوان سرمربی جدید آنتورپ در لیگ بلژیک معرفی شود و از همین رو ویلموتس از مسئولان این باشگاه خواسته بیرانوند را به خدمت بگیرند. تا همینجا، اما چندین سوال مطرح می‌شود؛ مگر بیرانوند با خنک به توافق نرسیده و باشگاه هم پیش قسط را قرار نیست یکی دو روز آینده بگیرد؟ یعنی قرار است ویلموتس سرمربی خنک شود؟

با این حال موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود، «منبع» این خبر است؛ همین امروز سایت «DH» بلژیک همین خبر را منتشر کرده و با علامت سوال پرسیده آیا بیرانوند شاگرد ویلموتس می‌شود؟ اتفاقا منبعی که برای این خبر ذکر شده «رسانه‌های ایرانی» است. در سوی دیگر، اما رسانه‌های ایرانی این خبر را به نقل از «رسانه‌های بلژیکی» منتشر کرده اند. اینطوری است که فعلا مشخص نیست منبع این خبر کجاست و آیا این داستان که بیرانوند قرار است دوباره شاگرده ویلموتس شود جدی است یا نه.

برای کامل‌تر شدن این بحث اشاره به این موضوع که سینان بولات، دروازه بان آنتورپ مشغول مذاکره با مسئولان باشگاه است تا قراردادش را تمدید کند، هم اهمیت پیدا می‌کند. اصولا اگر قرارداد این مربی تمدید شود که دیگر نباید خیلی هم منتظر حضور بیرانوند روی نیمکت آنتورپ بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید