رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

نمی‌دانیم کمک‌های مردمیِ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها کجا هزینه شد

    کد خبر :678380

نجار گفت: نمی‌دانیم کمک‌های مردمیِ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها کجا هزینه شده و چه میزان مبلغ به حساب‌ها واریز شده است.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با برنامه رادیویی در رابطه با عدم اعتماد مردم به دستگاه‌های امداد رسان در حوادث اظهار کرد: اعتقادات مردم در ابتدا کمک و نجات است و در مرحله بعدی ارائه امکانات امدادی، زیستی و غذایی است.

وی افزود: در مسیر امداد رسانی نظرات نسبت به گذشته متفاوت شده است به صورتی که امداد رسانی بسیار راحت و در تهیه امکانات تسهیل شده است.

نجار گفت:امروز دستگاه‌های متولی براساس قانون حرکت می‌کنند و هر دستگاهی در زمان حادثه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد:دولت در سیل اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تمهیدات در اختیار سیل زده‌ها قرار داد و یا ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر زیرساخت‌ها در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در منطقه سرپل ذهاب ۱۵۳ هزار خانه با کمک مردم و دستگاه‌های متولی ساخته شد و ما دست افرادی که به در این حادثه کمک کردند می‌بوسیم.

وی ادامه داد: باید برای جمع آوری کمک‌های مردمی یک کار نظامند انجام داد و موضوع زمان در این بحث‌ها برای بسیار مهم است.
نجار تصریح کرد: حدود هزار سمند در زمان‌های حادثه با ما همکاری می‌کنند، اما کسی نمی‌داند که مبالغ واریز شده به حساب‌های افراد کجا هزینه می‌شود و ما باید بدانیم که چه میزان مبلغ به حساب‌ها واریز شده است و آیا این مبالغ درست هزینه شده است.

 

وی افزود: لایحه بیمه حوادث بیش از ۷ سال در مجلس شورای اسلامی است و تدوین آن بیش از ۳ بار در صحن علنی مطرح شده است، اما این لایحه بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران حدود ۷ میلیارد تومان برای بیمه ساختمان‌های تحت حمایت پرداخت کرده است که این ساختمان‌ها برای ۱۰ سال بیمه شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید