ون جدید فورد با روغن نباتی حرکت می کند!

    کد خبر :678175

فورد در جدیدترین ون های حمل و نقلی خود به جای بنزین از روغن نباتی هیدراته استفاده می کند تا از میزان آلودگی هوا بکاهد.

شرکت خودروسازی فورد استفاده از روغن نباتی هیدراته(HVO)که خوراکی است را در جدیدترین ون های حمل ونقل خود تایید کرده و به این ترتیب رانندگان می توانند از یک سوخت پاک برای تردد استفاده کنند.

استفاده از HVO به جای سوخت های فسیلی سبب می شود ون ها هنگام تردد گازهای گلخانه ای کمتر تولید کند. در حقیقت استفاده از روغن نباتی هیدراته سبب می شود میزان انتشار گازهای گلخانه ای در مقایسه با بنزین حدود ۹۰ درصد کاهش یابد. همچنین ون هایی که از روغن های نباتی هیدراته به عنوان سوخت استفاده می کنند، دی اکسید نیتروژن کمتری تولید می کنند.

هانس شپ مدیر بخش خودروهای تجاری در فورد می گوید: استفاده از سوخت پاکی مانند روغن خوراکی دورریز برای تردد خودرو کار سختی به نظر می رسد اما استفاده از روغن های گیاهی هیدارته در عمل سبب می شود شهروندان از کیفیت هوای بهتری استفاده کنند.

دور ریز روغن های نباتی هیدراته شامل چربی های حیوانی و روغن ماهی است که به موتورهای بنزینی کمک می کند در آب و هوای سردتر راحت تر روشن شوند.

از آنجا که هیدروژن به عنوان یک کاتالیزور استفاده می شود، این بدان معناست که چنین سوختی نسبت به سوخت های زیستی دیگر بسیار پاکتر است.

فورد پیش از این استفاده از روغن های نباتی هیدراته را در موتورهای ۲ لیتریEcoBlue آزمایش شده و نتایج نشان داد برای استفاده نیاز به هیچ اصلاحی در ترکیبات آن وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید