متخصصان ایران، کانادا و فرانسه در حال تصمیم گیری درباره بازخوانی جعبه سیاه هستند

    کد خبر :678004

اوکراین پنجشنبه شب اعلام کرد همچنان منتظر اتخاذ تصمیم درخصوص ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شورای امنیت اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد متخصصانی از ایران، کانادا و فرانسه درحال بررسی این احتمال هستند که جعبه‌سیاه‌های هواپیمای اوکراینی که چندی پیش در ایران سقوط کرد در «کی‌یف» رمزگشایی شود.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که ‌با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ هجدهم دی ماه ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود‌ و همه سرنشینان آن جان باختند. طبق اعلام رسانه‌ها، ۱۴۷ سرنشین این هواپیما ایرانی بودند و در آن اتباع کشورهای افغانستان، سوئد، اوکراین و کانادا هم حضور داشتند.

به گزارش فارس،ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: «بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد».

پس از پیدا شدن هردو جعبه سیاه مربوط به این هواپیما، دادستانی کل اوکراین گفت: «دفتر دادستان کل و سرویس امنیتی اوکراین از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهان رسیدگی حقوقی انتقال جعبه سیاه به مجریان قانونی اوکراین هستند».

وزیر راه و شهرسازی ایران در مورد اینکه چه کسی مسئول بررسی جعبه سیاه هواپیما است، بیان داشته است: «جعبه سیاه جزو لایفنک اجزای بررسی سانحه است و سانحه هم در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است. این کار در دست بررسی است و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار آن در حال انجام است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید