تامل بیشتر در فروش عمارت اقدسیه

    کد خبر :677995

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که شهرداری می‌تواند عمارت اقدسیه را به عنوان مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند.

حجت نظری در حاشیه بازدید صبح امروزش از عمارت موسوم به اقدسیه که این روزها واگذاریش خبرساز شده است، گفت: صبح امروز به همراه تعدادی از مسئولان شهرداری ایران از عمارت موسوم به اقدسیه بازدید کردیم.

وی با بیان این‌که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این خانه توسط چه معماری ساخته شده، در دسترس نیست، اظهار کرد: بین کارشناسانی که امروز با ما در این بازدید حضور داشتند در مورد این‌که این ملک واجد شاخص‌های ثبت ملی است یا نه اختلاف‌نظر وجود دارد و برخی‌ها معتقدند که این ملک می‌بایست ثبت شود و برخی دیگر می‌گویند که املاک مهم‌تر از این ملک در تهران وجود دارد اما من از خانه‌های زیادی بازدید کرده‌ام و می‌توانم بگویم که این خانه از لحاظ آئینه‌کاری و گچ‌بری‌ها بسیار خاص است و به غیر از کاخ‌های سلطنتی، کمتر خانه‌ای را می‌توان در این شهر پیدا کرد که چنین آئینه‌کاری‌های داشته باشد و قابل مقایسه با کاخ‌های سلطنتی است.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که معتقدم فارغ از این مساله که این ملک در زمره شاخص‌های سازمان میراث فرهنگی برای ثبت ملی قرار دارد یا نه، شهرداری تهران می‌تواند این ملک را به عنوان یک مقصد گردشگری در شمال تهران حفظ کند، گفت: فضاهای این چنینی فارغ از ثبت بودن یا نبودن در لیست آثار میراثی و ملی می‌توانند در اختیار مردم قرار گیرند.

 

نظری با تاکید بر این‌که این خانه در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب میزبان شهرداران تهران بوده است و به همین دلیل نیز باید با تامل بیشتر در مورد واگذاری یا عدم واگذاری آن تصمیم‌گیری کنیم، ادامه داد: با توجه به اختلاف‌نظری که میان کارشناسان در مورد ارزش این خانه وجود دارد حتما می‌بایست نظر کارشناسان دیگر را نیز در این خصوص جویا شویم تا بتوانیم تصمیم درستی در مورد این خانه اخذ کنیم.

وی اضافه کرد: شورای شهر پنجم همواره تلاش خود را برای حفظ بافت‌های هویتی تهران به کار بسته و به نظر می‌رسد حفظ بناهای این چنینی می‌تواند ما را به هدفمان که همان حفظ تاریخ تهران است برساند.

 

به گزارش ایسنا ،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که این ملک جذابیت لازم برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری تهران را دارد و شاید به جای فروش این ملک بهتر است شهرداری تهران با تدوین برنامه‌هایی، این ملک را حفظ کند، ادامه داد: این ملک به لحاظ نوع و حجم آئینه‌کاری منحصربه فرد است به گونه‌ای که بسیار شبیه موزه تیمورتاش است و لازم است که این ملک حفظ شود.

نظری در واکنش به سخنان شهرداری مبنی بر این‌که درآمد حاصل از فروش این ملک صرف تکمیل دو پروژه فرهنگی دیگر خواهد شد، اظهار کرد: برای ساخت پروژه ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توانیم تکمیل یا ساخت یک پروژه را منوط به فروش یک ملک دیگر کنیم و شهرداری می‌تواند از املاکی که واجد ارزش نیستند منابع را تامین کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید