سود وام مسکن مهر دلالان به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد

    کد خبر :677927

مقام مسئول عمران شهرهای جدید ایران از افزایش سود بانکی واحدهای مسکن مهر در اختیار دلالان از ۴ درصد به ۱۸ درصد خبر داد.

نادر عربی مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری این‌که در شهرهای جدید از کل واحدهای مسکن مهر تعهد شده حدود 350 هزار ‌ واحد است، اظهار کرد:‌ از این تعداد ابنیه 335 هزار واحد کامل شده و 250 هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده‌شده است. هم‌اکنون نیز حدود 80 هزار آماده تحویل است که بیشتر آنها در شهرهای پردیس و پرند قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که به‌جز شهرهای جدید حومه تهران به‌ندرت شهری جدیدی داریم که واحد مسکن مهر نیمه‌تمام داشته باشد، گفت: در این شهرها مسکن مهر یا در مرحله فروش اقساطی و یا تحویل داده‌شده است.

وی درباره دلایل نیمه‌تمام ماندن مسکن مهر شهرهای حومه پایتخت افزود:‌ در این شهرها مسکن مهر به‌صورت انبوه‌سازی بوده است. در حدود 100 هزار واحد مسکن مهر در هر یک از شهرهای پردیس و پرند ساخته می‌شود که این تعداد مانند یک شهر است و این واحدها عموماً در زمین‌های بکر فاقد امکانات و خدمات ساخته‌شده است.

به گزارش تسنیم،وی ادامه داد: بنابراین تا آماده شدن زمین برای ساخت، زمان زیادی صرف شده و همه این موارد به روند طولانی ساخت واحدها منجر شده است. در این مدت قیمت‌ها نیز افزایش‌یافته است. درعین‌حال این پروژه‌ها قرار بوده است که با پول خود مردم و تسهیلات بانکی ساخته شود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید بابیان این‌که تعداد کمی متقاضی داریم که واحد آن‌ها فروش اقساطی شده اما تحویل داده نشده است، تصریح کرد:‌ عمده مشکل نیز چند مورد نقص اساسی نظیر نبود آسانسور است. نبود آسانسور در سال‌های گذشته یکی از مشکلات اساسی به‌ویژه در پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن مهر بوده است که خوشبختانه این مشکل هم‌اکنون حل‌وفصل شده است. برای مثال در پروژه‌های مسکن مهر پردیس در فاز 11 در اغلب موارد آسانسور یا نصب‌شده و یا خریداری‌شده و در حال نصب است و در برخی فازها مثل فاز 8 پردیس نیز این مورد به‌تدریج در حال انجام است.

عربی با اشاره به 10 هزار واحد آماده واگذاری در شهر جدید پردیس، گفت: در بیشتر موارد مردم برای تحویل واحد مراجعه نکرده‌اند. تحویل کامل واحد نیازمند چند اتفاق است. برای مثال در فاز 11 پردیس واحدها با تمامی امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته‌شده است واگذار می‌شود.

وی افزود: واحدهای زون‌های 4 و 5 فاز 11 پردیس (کوزو) با تمام امکانات و متناسب با قراردادی که با سازنده بسته‌شده، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده‌شده است. درعین‌حال در همین پروژه‌ها، دولت به ازای هر واحد حدود 100 میلیون تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است. ولی تلاش می‌شود تا زمانی که واحد سکونت پذیر نباشد تحویل داده نشود.

مدیرکل دفتر توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید گفت:‌ در مواردی نیز حتماً نیاز به حضور متقاضی در واحد است تا تمام امکانات کامل شود. برای مثال در مورد انشعابات، شبکه آماده است و برای نصب کنتور، متقاضی حتماً باید در واحد ساکن شود. البته ممکن است در برخی پروژه‌ها ایراداتی وجود داشته باشد اما در زمان تحویل، چک‌لیستی وجود دارد که با حضور متقاضی، سازنده و نماینده شرکت عمران شهر جدید، بررسی می‌شود و در صورت نقص سازنده موظف به تا شش ماه پس از تحویل این نواقص را برطرف کند.

عربی واسطه‌گری در خریدوفروش واحدهای مسکن مهر را یکی از مشکلات شهرهای جدید برشمرد و افزود: تلاش می‌شود این موضوع نیز سروسامان پیدا کند. هم‌اکنون برنامه‌ای را تهیه‌کرده‌ایم که در صورت تصویب، با این موارد برخورد می‌شود و سود وام بانکی واحدهایی که تحویل گرفته نمی‌شوند از 4 درصد به 18 درصد افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید