قیمت جهانی نفت در ۴ بهمن به ۶۲ دلار رسید

    کد خبر :677887

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴ سنت کاهش به ۶۲ دلار رسید که پایین ترین رقم از ۴ دسامبر تاکنون بوده است.

به نقل از رویترز، در حالی که گسترش یک نوع ویروس کرونای جدید در چین و کشورهای دیگر آسیایی تاکنون 25 کشته بر جای گذاشته و موجب تضعیف چشم انداز اقتصادی و کاهش سفرها گشته است، قیمت نفت امروز نوسان چندانی را شاهد نبود اما در مسیر ثبت کاهش هفتگی 5 درصدی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 4 سنت کاهش به 62 دلار رسید که پایین ترین رقم از 4 دسامبر تاکنون بوده است. در جلسه قبل قیمت نفت برنت 1.9 درصد افت کرده بود. نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون 4 درصد سقوط کرده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک سنت کاهش به 55 دلار و 58 سنت رسید که پایین ترین رقم از 29 نوامبر تاکنون بوده است. قیمت نفت خام آمریکا روز پنجشنبه 2 درصد افت داشت و در مسیر کاهش هفتگی 5 درصدی قرار دارد.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی چین، ویروس کرونای جدید تاکنون 800 نفر را در این کشور آلوده کرده و 25 کشته بر جای گذاشته است. سازمان بهداشت جهانی اعلام وضعیت فوق العاده کرده اما از شیوع بین المللی آن ابراز نگرانی نکرده است.

اکثر موارد ابتلا به این بیماری در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شده که گفته می شود اولین بار این ویروس در اواخر سال گذشته از آنجا منتشر شده، اما موارد ابتلا اکنون حداقل به 7 کشور دیگر جهان گسترش یافته است.

به گزارش تسنیم،در بخش عرضه نفت، میزان ذخایر نفت خام و میعانات آمریکا در هفته گذشته کاهش داشت، در حالی که میزان ذخایر بنزین این کشور برای یازدهمین هفته متوالی رشد داشت و به رقم بی سابقه ای رسید.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 ژانویه افتی 405 هزار بشکه ای داشته، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش یک میلیون بشکه ای را می کشیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید