دستور دولت آمریکا به ماموران مرزبانی این کشور برای بازجویی از مسافران ایرانی

    کد خبر :677857

پایگاه خبری «سی‌بی‌سی» گزارش داد: ماموران مرزبانی آمریکا در چند گذرگاه مرزی در مرز‌های آمریکا و کانادا در اوایل ماه ژانویه موظف شده‌اند تا مسافران متولد ایران را بازداشت و مورد بازجویی قرار دهند.

این پایگاه خبری با استناد به ایمیل یکی از کارکنان مرزبانی آمریکا این گزارش را منتشر کرده است.

انتشار این گزارش پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌ها گزارش داده بودند در روز ۴ ژانویه (۱۴ دی)، حدود ۲۰۰ مسافر که اصالت ایرانی داشته و شهروند کانادا و یا آمریکا بوده‌اند، در گذرگاه «پیس آرچ» در «بلاین» به مدت چندین ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در پاسخ به سی‌بی‌سی، بازداشت ایرانیان در گذرگاه پیس آرچ را تکذیب کرده و مدعی شده تاخیر در عبور این افراد به دلیل مسائل مربوط به پرسنل در یک آخر هفته شلوغ بوده است.

با این وجود، ایمیلی که توسط یکی از کارکنان مرزبانی آمریکا به «لِن ساوندرز»، وکیل مهاجرت در بلاین، فرستاده شده، این ادعای گمرک و حفاظت مرزی آمریکا را به چالش کشیده شده است.

به گزارش جوان،بر اساس این ایمیل، اداره مرزبانی آمریکا در سیاتل، از ماموران مرزی خواسته تا مسافران ایرانی را بازداشت و از آن‌ها سوالاتی درباره امور تروریستی پرسیده شود.

این مامور مرزی آمریکا گفته که تنها دلیل بازداشت مسافران ایرانی در روز ۴ ژانویه، ملیت آن‌ها بوده و این یک اقدام غیراخلاقی و احتمالا غیرقانونی بوده است.

بر اساس ایمیل این مامور مرزبانی آمریکا، در پی انتشار گزارش بازداشت مسافران ایرانی، این روند لغو شده است.

روز چهارشنبه نیز دولت ترامپ ورود سرمایه‌گذارن و تجار ایرانی به آمریکا با انواع خاصی از روادید را ممنوع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید