کوچکترین خودوری پرنده جهان تا سال 2023 برای فروش آماده می‌شود

    کد خبر :677701

یک استارتاپ ژاپنی، آزمایش نخستین نمونه از خودروی پرنده خود را آغاز کرده و قصد دارد آن را تا سال 2023 برای فروش آماده کند.

به نقل از دیلی‌میل، یک استارتاپ ژاپنی موسوم به “اسکای‌درایو” (SkyDrive)، آزمایش پرواز نخستین نمونه خودروی پرنده خود را با کمک یک خلبان انسان آغاز کرده است.

اسکای‌درایو امیدوار است بتواند در تابستان سال جاری، یک نمایش عمومی از وسیله نقلیه جدید خود برگزار کند.

آزمایش پرواز این خودروی پرنده، در محوطه سرپوشیده مرکز پرواز اسکای‌درایو در خارج از شهر ناگویا صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز پروازهای آزمایشی دیگری با این وسیله نقلیه انجام شده بود اما همه آنها با کمک کنترل از راه دور و بدون حضور خلبان انسان صورت گرفته بودند.

به گفته مسئولان اسکای‌درایو، شاید این خودروی پرنده تا سال 2023 برای فروش محدود آماده باشد و امکان تولید انبوه آن نیز تا سال 2026 فراهم شود.

استارتاپ اسکای‌درایو، توسط مهندسان پیشین شرکت “تویوتا” (Toyota) بنیان‌گذاری شده و آنها قصد دارند کوچکترین خودروی پرنده جهان را ارائه دهند. تویوتا در سال 2017، بودجه‌ای به مبلغ 350 هزار دلار به این استارتاپ ارائه داد تا به ابداع وسایل نقلیه پرنده آنها کمک کند.

اسکای‌درایو، تاکنون جزئیات دیگری در مورد نحوه آزمایش پروازها فاش نکرده اما گفته که همه برنامه‌ها به خوبی پیش می‌روند و ادامه خواهند داشت.

به گزارش ایسنا ،اسکای‌درایو امیدوار است که استفاده از این خودروی پرنده بتواند به کاهش ترافیک خیابان‌ها به خصوص در شهرهای شلوغ کمک کند.

این استارتاپ باور دارد که خودروهای پرنده می‌توانند کارآیی قابل توجهی در ماموریت‌های جستجو و نجات داشته باشند و در شرایط ضروری به کار روند.

سرعت این خودروی پرنده در آسمان، حدود 99 کیلومتر در ساعت است و می‌تواند روی زمین با سرعت حدود 150 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید