بنیادی‌فر: در کلاس داوری از کاه کوه ساخته شد

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶
    کد خبر :677436

موعود بنیادی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در مورد اتفاقاتی که در کلاس داوری نیم‌فصل رخ داد، اظهار داشت: باید ابتدا از فدراسیون بوتبال و سازمان لیگ به خاطر برگزاری این کلاس مناسب داروی تشکر کنم. همه داوران می‌دانند که فدراسیون فوتبال درگیر مشکلات مالی است و از برگزاری این کلاس در یکی از بهترین هتل‌های کشور راضی و خشنود بودند و امکانات خوبی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای این کلاس داوری فراهم شد.

وی افزود: دانیال مرادی هم از بهترین مدرسان داوری این کلاس را تدریس کرد و همه داوران از تدریس او راضی بودند. باید از کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم به خاطر برگزاری این کلاس مفید تشکر کنیم.

داور بین‌المللی فوتبال ایران تصریح کرد: با این کلاس داوری بیش از 130 داور و کمک داور حضور داشتند و طبیعی است که ممکن است اختلاف‌نظر هم پیش بیاید و سه چهار نفری هم تصور کنند که حق‌شان ضایع شده و ناراضی باشند، اما باید این را درنظر بگیریم در این کلاس داوری، همه داوران توانستند اظهارنظر کنند و حرف‌هایشان را به راحتی بزنند که این نشان‌دهنده ایجاد یک جامعه دموکراسی در داوری است. در این کلاس، آقایان افشون و کنعانی صحبت‌های خود را مطرح کردند و آقای پورخلف هم که از داوران خوزستان است کمی احساساتی شد و نتوانست مطلب خود را به درستی مطرح کند، وگرنه به هیچ عنوان در جامعه داوری بحث قومیتی نداشته و نداریم.

بنیادی‌فر تأکید کرد: در زمان فریدون اصفهانیان نیز فردی مثل زاهد بحرینی که عرب‌زبان بود، در کمیته داوران عضویت داشت و اکنون هم در زمان آقای ممبینی اصلا بحث قومیتی مطرح نبوده و نیست. آقای اصفهانیان هم خودشان دیروز صحبت کردند و گفتند همه اقوام متعلق به کشور ایران هستند. البته اختلاف نظر و اتفاقاتی که در کلاس داوری رخ داد، به صورت دقیق به بزرگان داوری منتقل نشده بود و آنها نیز موضع‌گیری‌هایی انجام داده بودند، اما واقعیت این است که این کلاس داوری برای داوران لیگ‌برتری بسیار خوب و پرفایده بود، اما برخی یک اختلاف‌نظر در این کلاس را بسیار بزرگنمایی کردند و از کاه کوه ساختند، در حالی که همه می‌دانیم برای قضاوت در نیم‌فصل دوم، داوران و کمک‌داوران بیش از هر چیزی نیاز به آرامش و اعتماد به نفس دارند.

وی ادامه داد: قضاوت بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر و سنگین‌تر می‌شود و مسابقات حساس‌تر هستند، بنابراین از همه جامعه فوتبال و به خصوص اهالی رسانه نیز تقاضا داریم تلاش کنند آرامش و اعتماد به نفس بیشتری به جامعه داوری تزریق شود و داوران بتوانند قضاوت‌های کم‌نقص‌تری داشته باشند. آرامش داشتن داوران به سود همه فوتبال است، ضمن اینکه برخلاف آنچه که گفته شد، کلاس داوری نیم‌فصل به خاطر تنش تعطیل نشد، بلکه در مراسم اختتامیه این کلاس داوری بودیم و همه داوران نیز نظرات خود را بیان کردند، حتی داوری مثل بابک داوری از برگزارکنندگان کلاس تشکر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید