در آستانه فرا رسيدن سال‌روز پيروزي انقلاب اسلامي:‌

ركورد توليد در ايران‌خودرو شكسته شد

    کد خبر :676611

با همدلي زنجيره تامين و همت تمامي كارگران خطوط توليد ايران خودرو و حمايت‌هاي وزارت صمت، اين شركت در دي ماه امسال موفق به توليد بيش از 50 هزار دستگاه خودروي سواري و وانت شد كه نسبت به دي ماه سال گذشته بيش از دوبرابر افزايش داشته است.

ايكوپرس- گروه صنعتي ايران خودرو در دي ماه امسال تعداد 50 هزار و 44 دستگاه خودرو توليد كرده است،‌ توليد در دي ماه سال گذشته به تعداد 22 هزار و 913 دستگاه خودرو ثبت شده است.

برهمين اساس، با همت جمعي كاركنان و زنجيره تامين ايران خودرو،‌ از ابتداي سال جاري تا پايان دي ماه، 291 هزار و 915 دستگاه انواع خودرو سواري و وانت توليد شده است.
در همين حال در روز پاياني دي ماه نيز توليد در ايران خودرو به دو هزار و 557 دستگاه رسيد كه اين ميزان توليد در شرايط تحريمي ركورد مهمي به حساب مي‌آيد.

طبق آمار و اطلاعات ايران خودرو، در كنار توليد، تكميل و تجاري سازي خودروهاي كسري دار نيز ادامه داشته و در 10 ماه سال جاري تعداد 336 هزار و 440 دستگاه خودرو تجاري سازي و نزديك به همين تعداد نيز تحويل مشتريان و وارد بازار شده است.

همت و همدلي و اتحاد در زنجيره تامين ايران خودرو سبب شد تا اين خودروساز بزرگ كشور بر شرايط تحميلي تحريم چيره شده، خطوط توليد را احيا كرده و به شرايط مطلوبي برساند.

رونق در خطوط توليد شركت‌هاي قطعه ساز و بازگشت به كار چندين هزار نيروي كار تعليق شده در صنعت قطعه‌سازي نيز بخشي از دستاورد حاصل شده در ماه‌هاي اخير است.
يقينا با حمايت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان و دولت‌مردان از صنعت خودروي كشور كه رونق آن، توليد در بيش از 60 صنعت وابسته را به همراه دارد، اهداف توليدي در ايران خودرو محقق خواهد شد و در ماه هاي پاياني سال با افزايش عرضه، بازار خودرو نيز شرايط مناسب تري خواهد يافت.

انتظار مي رود با ادامه روند كنوني افزايش شماره گان توليد ، در سايت مركزي و سايت هاي استاني ايران خودرو ، هدف امسال كه توليد مكانيكي 380 هزار دستگاه و توليد تجاري 410 هزار دستگاه محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید