سئول در اعزام نیرو به تنگه هرمز مستقل از آمریکا عمل می کند

    کد خبر :676518

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد با گسترش مناطق عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی کره جنوبی مستقر در خلیج عدن، بدون مشارکت در طرح آمریکا، به حفاظت از آبراه استراتژیک تنگه هرمز کمک می کند.

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه بدون اشاره به زمان و ترکیب نیروهای اعزامی اعلام کرد نیروهای اعزامی به دلیل روابط خوب سئول با تهران، به ائتلاف تحت رهبری آمریکا نمی پیوندند بلکه این عملیات را بطور مستقل آغاز می کنند.

 

گزارش می افزاید در میان تنش ها با ایران، ایالات متحده از کره جنوبی و سایر متحدانش خواسته است برای تأمین امنیت آب های خلیج فارس به ائتلاف نظامی بپیوندند اما سئول گفته است برای انتخاب نقش خود، گزینه های متنوعی را در نظر گرفته است.

 

وزارت دفاع کره جنوبی در این بیانیه آورده است: با توجه به شرایط فعلی در خاورمیانه، دولت تصمیم گرفته است به طور موقت حوزه فعالیت واحد ضد دزدان دریایی خود را گسترش دهد تا امنیت مردم و آزادی ناوبری کشتی ها تضمین شود.

نیروی دریایی کره جنوبی به منظور پیگیری تعهدات سئول برای مبارزه بین المللی با دزدان دریایی سواحل سومالی اواخر بهمن سال ۱۳۹۳ نیروهای ویژه دریایی خود موسوم به ‘واحد چئونگایی’ را به خلیج عدن در یمن اعزام کرد و تا کنون در آن منطقه مستقر هستند.

 

یک اژدرشکن چهار هزار و ۴۰۰ تنی به همراه ۳۰۰ نیرو متشکل از تیم های تخریب زیردریایی، تیم مهر و موم دریایی، دریانورد و خلبان های ویژه دریایی برای مراقبت کشتی های بین المللی در سواحل سومالی و آب های اطراف، در خلیج عدن مستقر هستند.

اکنون کره جنوبی زیر فشار آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی اعلام کرده است حوزه عملیات این واحد خود را از خلیج عدن به نزدیکی های تنگه هرمز افزایش می دهد اما در ائتلاف آمریکا شرکت نخواهد کرد.

 

مشورت با ایران

همچین چند روز گذشته بود که یک مقام رسمی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد بر اساس زندگی و امنیت مردم و همچنین عرضه نفت، در مورد اعزام نیرو به خلیج فارس در حال بررسی گزینه های مختلف هستیم و در این زمینه با ایران هم در حال مشورت هستیم.

این مقام گفته بود که دولت این کشور هنوز بررسی گزینه های چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز را نهایی نکرده است اما ممکن است به زودی در این مورد تصمیم بگیرد.

«نو یانگ مین» رئیس ستاد کارمندان ریاست جمهوری کره جنوبی در ارتباط با مساله اعزام نیرو به خاورمیانه به یک برنامه رادیویی محلی گفته بود پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه انجام شده است.

 

به گزارش ایرنا از یونهاپ، کارشناسان کره جنوبی پیش بینی می کردند از جمله گزینه های در نظر گرفته شده اعزام یک افسر نظامی کره جنوبی به ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده و سپس گسترش منطقه عملیاتی یگان ضد دزدی دریایی چونگائه به سمت تنگه هرمز باشد که اکنون در ساحل سومالی فعالیت می کند این واحد حدود ۳۰۰ سرباز و یک ناوشکن چهار هزار و ۴۰۰ تنی دارد.

برخی از ناظران این احتمال را مطرح کرده بودند که سئول پس از پایان گفت و گوها با واشنگتن درباره تقسیم هزینه سربازان آمریکایی مستقر در خاک آن کشور، تصمیم خود در مورد اعزام نیرو به خاورمیانه را علنی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید