با بهترین سوپ های ترکیه ای آشنا شوید

    کد خبر :676000

سوپ یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از ملل است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم شما را به بهترین سوپ های ترکی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

سوپ یایلا، پرطرفدارترین سوپ در شهر آنتالیا

سوپ چورباسی یکی از محبوب ترین سوپ ها در آنتالیا که مواد اصلی آن ماست است. اما در بعضی از رستوران های آنتالیا این سوپ با نام سوپ ماست شناخته شده می شود که از ترکیب ماست یا سبزیجات معطری مانند نعنا٬ خرفه٬ جعفری و برنج و نخودفرنگی پخته می شود. (برای رزرو هتل استانبول هم اکنون اقدام کنید.)

اصالت سوپ یایلا به منطقه آناتولی برمی گردد و طبخ آن اصلا سخت نیست و بسیار ساده و طعم عالی دارد. مردم ترکیه حتی برای تزیین آن از نعنا خشک و فلفل پاپریکا استفاده می کنند. سوپ یایلا شباهت زیادی به آش دوغ ترکی ایرانی ها دارد و اما طعم آن کمی متفاوت است. (برای خرید بلیط هواپیما استانبول نیز می توانید از طریق فلایتیو اقدام کنید.)

 

 

سوپ ترخینه، خوشطعم ترین سوپ ترکیه ای

با توجه به اینکه ترکیه نزدیک کشور ایران است٬ آداب و رسوم مشترکی با کشور ما دارند. مخصوصا در سبک غذایی این کشور بسیار شباهت دارد. سوپ ترخینه را همه ی ما ایرانی ها می شناسیم و میدانیم چه طعم عالی دارد.

ترکیب سوپ ترخینه سیر٬ پیاز٬ آب٬ گوشت٬ جعفری تازه٬ شوید٬ نعنا خشک٬ ماست٬ مخمر و آرد می باشد که بصورت گلوله های کوچک و بزرگ در می آید و برای اینکه خشک شوند زیر نور آفتاب قرار می دهند.
مواد ترکیبی ترخینه را می توانید در بازارهای ترکیه خریداری کنید و یک سوپ فوری برای خودتان تهیه کنید. در سفر پختن غذا کمی سخت است اما در بهترین رستوران های ترکیه می توانید این سوپ را خریداری کنید و نوش جان کنید.

سوپ گزنه، داروی برای جلوگیری بیماری

سوپ گزنه یکی از محبوب ترین سوپ ها در بین مردمان ترکیه است که به سوپ ایسیرگان هم معروف است. این سوپ با برگه های گزنه تهیه می شود. این نکته را باید به شما بگوییم که مواد اولیه این سوپ بسیار ساده و ارزان قیمت است. اگر بخواهید سوپ گزنه را امتحان کنید رستوران و کافه های بارها در شهر رستوران وجود دارد می توانید خریداری کنید.

سوپ بادام، خوشمزه ترین سوپ درترکیه

سوپ بادام یا بادم چورباسی یکی از لذیذترین سوپ های ترکی است که علاوه بر مردمان ترکیه مسافران و گردشگران زیادی طرفداران سوپ بادام هستند. یکی از قدیمی ترین سوپ های ترکی که از زمانهای عثمانی در بیشتر مراسم ها و جشن ها پخته می شد و جلوی مهمان ها گذاشته می شد. اما ترکیب غذای آن آرد٬ شیر٬ آب گوشت و جوز هندی می باشد و برای تزیین آن از انار استفاده می کنند.

 

سوپ سلطان، طعم بیادماندنی از سوپ

هر موقع کنار اسم یک غذای نام سلطان بیایید٬ همه ی ما فکرمان به این سمت می رود که غذای مرتبط با سلطان عثمانی هست. اما باید در مورد سوپ سلطان بگوییم که اصلا ربطی به زمان عثمانی ها ندارد. به روش های مختلفی سوپ سلطان را طبخ می کنند اما مرسوم ترین آنها از ترکیب نخود فرنگی٬ بادام٬ آرد٬ تخم مرغ و خامه پرچرب درست میشود.

سوپ مریجک، محبوب ترین سوپ ترکی در فصل زمستان

اگرمی خواهید در سفر به آنتالیا یک نوع از سوپ ها را امتحان کنید پیشنهاد می کنم که سوپ مریجک چورباسی تهیه کنید و نوش جان کنید. این سوپ در زمستان طرفداران بسیاری دارد. ترکیب سوپ مریجک از عدس٬ پیاز٬ گوجه٬ فلفل٬ نعنا خشک تهیه می شود و سوپی بسیار لذیذ و مقوی بریا افرادی که حال خوشی ندارند می باشد.

 

سوپ عروس، خوشمزه بی نظیر

جالب ترین تاریخچه برای سوپ عروس است که مادرشوهری از تازه عروسش می خواهد که سوپی برایش درست کند اما مواد غذایی بسیار ناچیزی در خانه داشتند اما تصمیم می گیرد که با همان مواد اولیه کم سوپ خوشمزه ای را برای مادر شوهرش درست کند.

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. پرتو کلینیک گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید