رشد 732 واحدی شاخص بورس تهران

    کد خبر :675911

 بورس اوراق بهادار تهران که این هفته در مدار رکوردشکنی و رشد شاخص قرار دارد، امروز هم در پایان معاملات 732 واحد رشد کرده و به رقم 410 هزار و 694 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن 772 واحد رشد کرده و به رقم 126 هزار و 787 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 1493 تریلیون تومان رسید.

به گزارش فارس،کارشناسان دلیل رکورد شکنی بورس تهران را رفع نگرانی سرمایه‌گذاران در فضای سیاسی کشور، وجود پتانسیل در رشد شرکتهای بورسی، وجود رکود در بازارهای موازی مثل مسکن،‌طلا و ارز و نقدشوندگی بازار سهام و شفافیت این بازار و نیز آسانی ورود و خروج به بازار می‌دانند.

عمده سرمایه‌گذاران حقیقی با سرمایه‌های خرد امکان حضور در بازار مسکن ندارند،‌ لذا با هر میزان سرمایه می‌توانند در اقتصاد کشور مشارکت کرده و در بازار سرمایه حضور یابند تا هم ارزش سرمایه‌شان حفظ شود و هم سودی ببرند. البته حضور در بورس به معنای مشارکت در سود و زیان شرکتها است و باید ریسک این بازار را هم بسنجند و با مشورت با افراد مشاور سرمایه‌گذار و کمک خواستن از افراد داری مجوز اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. حتی الامکان از سهام صندوقهای سرمایه‌گذاری که افراد حرفه‌ای در آنها حضور دارند خریداری کنند تا ریسک شان کم شود.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 6.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 696 هزار معامله و به ارزش 3هزار و 711 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 195 واحد رشد کرده و به رقم 109 هزار و 612 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن 515 واحد رشد کرده و به رقم 84 هزار و 608 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور 1931 واحد افزایش یافته و به رقم 485 هزار و 362 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس 495 واحد افزایش یافته و به رقم 294 هزار و 858 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 1654 واحد به رقم 851 هزار و 553 واحد رسید.

امروز نمادهای مخابرات ایران، پتروشیمی جم و کشتیرانی جمهوری اسلامی در افزایش شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای پالایش نفت بندر عباس، صنعتی و معدنی گل گهر، فولاد مبارکه و همراه اول در کاهش شاخص بورس بیشترین اثر را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت به قیمت 519 ریال، بانک ملت 6869 ریال، سایپا، ماشین‌سازی اراک، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش 24 واحد به رقم 5 هزار و 297 واحد رسید.

امروز ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 304 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.3 میلیارد سهام حق تقدم، اوراق مالی و واحدهای صندوق‌ها را در قالب 335 هزار معامله و به ارزش 1895 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون،‌مادیران و فرابوس ایران در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای ذوب‌آهن، نیروی برق دماوند، فولاد ارفع و فولاد هرمزگان جنوب در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

در جریان معاملات امروز بورس برخی از نمادها متوقف، برخی بازگشایی، تعدادی دچار وقفه و برخی حراج شدند. از جمله می‌توان به توقف نماد قند قزوین، بیسکوئیت گرجی اشاره کرد.

همچنین وقفه در معاملات نماد لیزینگ ایران، بازگشایی نماد لامیران، بازگشایی نماد سامان گستر اصفهان، همچنین حق تقدم‌های استفاده نشده گروه دارویی برکت، بازگشایی حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس روی داد.

در پیام دیگری وقفه در معاملات دارویی سبحان، دارویی لقمان، ماسه ریخته‌گری روی داد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، صنعتی بهشهر اتفاق افتاد.

حراج مجدد نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، پارس سرام، قند هکمتان، ایران یاسا تایر و رابر، اتفاق افتاد.

توقف نماد گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، توقف نماد ایران تایر، نیز روی داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید