سالن میلاد سیاهپوش جانباختگان هواپیمای اوکراینی شد

    کد خبر :675532

علیرضا طلیسچی به همراه اعضای ارکسترش در حالی در سالن میلاد نمایشگاه تهران به روی صحنه رفت که همگی سیاهپوش جانباختگان هواپیمای اوکراینی بودند.

کنسرت علیرضا طلیسچی ۲۶ دی‌ماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران طی دو سانس برگزار شد. طبق اعلام این خواننده تمامی عواید این اجرا به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان تقدیم شد.

علیرضا طلیسچی به همراه اعضای ارکسترش در حالی در سالن میلاد نمایشگاه تهران به روی صحنه رفت که همگی سیاهپوش جانباختگان هواپیمای اوکراینی بودند.

این خواننده پیش از شروع کنسرت و اجرای نخستین قطعه، صحبت‌هایش را با خواندن بخشی از شعر قطعه «۱۷۵ شهید غواص» خود آغاز کرد و درباره تصمیمش برای برگزاری کنسرت و عدم لغو آن توضیح داد: «ما عزادار و سیاهپوش ۱۷۶ تن از عزیزانمان در پرواز اوکراینی هستیم و قرار شد من کنسرت را لغو نکنم اما تمام عواید این کنسرت که هر کسی روی این صندلی‌ها نشسته در آن شریک است را به مردم آسیب دیده سیستان و بلوچستان تقدیم کنم. از شما می‌خواهم به احترام این عزیزان یک دقیقه سکوت کنید.»

«تو فکر می کنی کی ای»، «زندگی جونم»، «نفس کی بودی تو»، «به خودم بد کردم»، «قرار نبود»، «ای دل خودم»، «ای داد بر من»، «دیوونه دوست داشتنی»، «آخرش قشنگه»، «بام نبود کسی»، «سختگیر»، «دقیقه هام»، «عزیزی» و «دلی» قطعاتی بودند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا شدند.

طلیسچی در پایان این کنسرت قطعات «سختگیر»، «دیوونه دوست داشتنی» و «آخرش قشنگه» را به درخواست تماشاگران مجددا اجرا کرد.

اعضای ارکستر علیرضا طلیسچی به رهبری امیربهادر دهقان نوازنده کیبورد را آرتین زمانی (کیبورد)، مهراد حیدری (گیتار الکتریک)، محمد عارف (گیتار)، علی شقاقی (بیس)، کامیار عبدی (درامز)، امیرحسین آزموده (پرکاشن)، سهند اسدی (ساکسیفون) و حسن اکبریان (ویولن) تشکیل می‌دادند.

از ویژگی‌های مثبت این اجرا می‌توان به آمادگی بالای خواننده در اجرای قطعات کنسرت بود. چراکه این روزها بسیاری از خوانندگان ژانر موسیقی پاپ به جهت تعدد اجراها و فاصله نزدیک بین کنسرت‌هایشان با عدم آمادگی روی صحنه می‌آیند و بعضا به خاطر خستگی و فشاری که به حنجره وارد می‌شود به صورت فالش و ناکوک می‌خوانند بعضی‌ها هم که پارا فراتر نهاده و هرجا که بتوانند بصورت پلی‌بک کنسرتشان را اجرا می‌کنند که این کار توهین مستقیم به مخاطبی‌ست که برای شنیدن صدای زنده خواننده هزینه و زمان خود را مصروف داشته است.

ازینرو باید به چنین اجراهایی که به مخاطب احترام می‌گذارد احترام گذاشته شود و جوانب مثبتش هم به جهت فرهنگسازی به جهت ارتقاء سطح اجراها و هم به نوعی تشویق این هنرمندان، برشمرده شود. از دیگر مسائلی که در این اجرا خوب به آن پرداخته شده بود مساله صدابرداری بود که عوامل صدابردار صدایی مطلوب را به مخاطبان ارائه دادند که این نکته هم شایان توجه است.

کنسرت ۲۶ دی ماه علیرضا طلیسچی به همت موسسه نوای سپند به تهیه‌کنندگی مهدی اسفندیار با احترام به جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، به نفع سیل زدگان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید