روحانی: بعضی‌ها از کلمه افتتاح خوششان نمی‌آید

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۲۹

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: لحن سخن برخی مسئولان کشور در سال‌های قبل از ۹۲ لحن تقابل و گاهی جنگ بود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در نخستین برنامه انتخاباتی خود در رادیو ایران در گفتگو با مردم به تشریح برنامه‌هایش برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: خدمت همه مردم عزیز ایران از مرد و زن، پیر و جوان، شهری و روستایی سلام عرض می‌کنم و امیدوارم اوقات خوشی برای همه ما در این روزهایی که روزهای سرنوشت‌ساز برای کشور و ملت ما است باشد.

وی افزود: چهار سال پیش آن زمانی که من برای اعتماد مردم برنامه خودم را به ملت ایران عرضه داشتم، به وضوح گفتم که کشور در صورتی از مشکلات فاصله می‌گیرد که مسیرمان، اعتدال باشد. افراط و تفریط و خشونت نتوانسته است باعث خوشبختی هیچ ملت و پیشرفت هیچ کشوری شده باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اسلام اعتدال و رحمانیت اساس و پایه برای حرکت درست ملت بزرگوار ماست. همچنین به مردم عرض کردم که صاحب این کشور ملت است، ما باید در چارچوب قانون اساسی و قانون مصوب و نیز خواست و اراده مردم، مدیریت جامعه را بر عهده بگیریم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: در سال 92 که کار را با هم آغاز کردیم، با مشکلات فراوانی مواجه بودیم اما در عین حال امیدهای زیادی نیز داشتیم، بنده از آغاز معتقد بودم که با آن امیدها و تلاش‌ها همبستگی‌ها و هماهنگی‌ها می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی با تاکید بر این که در سال‌های قبل از 92 بیکاری رنج‌آوری را نسبت به جوان خودمان و جامعه شاهد بودیم، اظهار داشت: در 8 سال گذشته می‌شد کاری کرد که همه جوانانی که متولدین دهه 60 بودند و در اواسط دهه 80 می‌بایست به شغل و کار می‌رسیدند، به اشتغال برسند. متاسفانه در زمینه اشتغال و شغل جوانان کار زیادی انجام نشده بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با تاکید بر این که در آن سال‌ها شرایط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود، افزود: مردم با تورم روزانه و ساعتی مواجه بودند و هر روز در فکر آن بودند که اجناسی را بخرند و انبار کنند برای این که احساس می‌کردند در روزهای بعد کالاها گرانتر خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: تولید کشور در حال رکود قرار گرفته بود، کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما از تولید باز ایستاده‌ بودند و قدرت خرید مردم بسیار کم شده بود. برای این که این نکته روشن شود می‌گویم که اگر در سال 86 درآمد یک فرد یک میلیون تومان بود، قدرت خریدش در سال 92 به 800 هزار تومان تقلیل یافته بود و از این بالاتر نیز روستاییان ما هم شرایط سخت‌تری را می‌گذراندند، به جای یک میلیون تومان سال 86، در سال 92 قدرت خرید روستاییان 600 هزار تومان بود و مردم توان و قدرت خرید را نداشتند که همین یکی از عوامل رکود تولید شده بود.

وی با بیان این که در کنار رکود تورم مردم احساس امنیت نیز نمی‌کردند، خاطر نشان کرد: قطعنامه‌هایی بالای سر مردم بود، مخصوصاً قطعنامه 1929 که شرایط کشور را در شرایط و مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماهها و سال‌های آینده خودشان اطمینانی نداشتند، به همین دلیل در آغاز امر لازم بود که در 5 مورد مهم سریعاً به تصمیم‌گیری و اقدام و عمل برسیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در تشریح اولین مورد که سریعاً در سال 92 دولت یازدهم به آن پرداخته اشاره و تصریح کرد: مورد اول مربوط به مذاکرات هسته‌ای است که می‌بایست با دنیا وارد گفتگو شویم و شرایطی که هر روز مردم در انتظار تحریم جدید بودند، این شرایط متوقف شود، در شرایطی که ایران در حصر قرار گرفته بود، ما این حصر را بشکنیم و زنجیره تحریم از روی دست و پای فعالیت ملت ما برداشته شود.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: اقدام دوم این بود که برای مهار تورم که افسار گسیخته شده بود و مردم را نگران کرده بود، تدبیری اندیشیده شود و در مسئله سوم در حوزه تولید کارگاه‌های تولیدی ما به حرکت درآید و ما از رکود خارج شویم و همچنین قدرت خرید مردم افزوده شود و مردم توانایی خرید بیشتر و بهتری را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: تصمیم پنجم این بود که مردم ارتباط آسان‌تری را با اطلاعات و با دنیا داشته باشند، برای هر 5 موضوع در همان ماههای اولیه تصمیمات لازم اتخاذ شد. در سه موضوع اول به دلیل اهمیت ویژه‌اش، مدیریت آنها را خودم شخصاً به عهده گرفتم به طوری که در هر هفته 2 الی 3 جلسه برای مذاکرات هسته‌ای داشتیم و هفته‌ای حداقل 2 جلسه نیز، جلسه اقتصادی داشتیم و برای مسئله مهار تورم و رونق تولید نیز جلساتی داشتیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اضافه کرد: مسئله قدرت خرید مردم را به ستاد اقتصادی و مسئله ارتباط جوانان و ملت‌مان با دنیا را به وزارت ارتباطات سپردم، تا مردم برای تماس‌شان با دیگران و جهان و نیز به دست آوردن اطلاعات احساس نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که خوشبختانه در همان ماه‌های اولیه و 100 روز اول در همه زمینه‌های گفته شده قدم‌های اولیه را برداشتیم اظهار داشت: من گزارش آنها را  در اوایل آذر ماه 92 و بعد از 100 روز به اطلاع مردم رساندم.

وی به مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم با طرف‌های 1+5 اشاره و تاکید کرد: در این زمینه ما به یک توافق موقعتی در آذر 92 رسیدیم که با این توافق تحریم‌ها دیگر افزوده نمی‌شد، در برخی از موارد تحریم‌ها برداشته شد و ایران با 6 قدرت بزرگ برای یک توافق نهایی تصمیم گرفتند که مذاکرات خودشان را ادامه دهند. شرایط امنیتی لازم برای فعالیت اقتصادی آماده شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در همین زمینه خاطر نشان کرد: این روزها صحبت زیادی راجع به مسئله اشتغال جوانان می‌شود و این نگرانی و دغدغه، به حق است. ما از روز اول می‌دانستیم که یکی از مشکلات بزرگ‌مان در سال‌های پیش رو، مسئله اشتغال است، که به همین دلیل هم برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه انجام دادیم.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: ما در سال‌های 94 و 95 نسبتاً اشتغال مناسبی داشتیم، به طوری که هر سال حدود 640 هزار نفر، اشتغال خالص کشورمان بوده است، بنابراین اگر در 8 سال قبل هم سالی 600 هزار اشتغال ایجاد می‌شد، ما امروز دیگر مشکلی به نام اشتغال نداشتیم.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم به ملت بزرگوار و عزیز عرض کنم، که مسائل و مشکلات پیچیده جامعه با حرف و شعار حل نمی‌شود، ما اگر اشتغال برای جوان‌هایمان می‌خواهیم اولین قدم این است که سرمایه‌گذاری‌ها افزوده شود. پول‌ها از دلالی به سمت سرمایه‌گذاری و بنگاه‌های اقتصادی هدایت شود. با کلام و سخن شغل درست نمی‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه سخنانش ایجاد سرمایه‌گذاری را نیازمند امنیت دانست و اظهار داشت: مردم باید نسبت به فردای کشورشان و سال آینده کشور مطمئن باشند، چرا در سال‌های قبل از 92 سرمایه‌گذاری متوقف و منفی شده بود؟ دلیل آن این بود که مردم نمی‌دانستند در ماه‌های بعد با چه مشکلات و تحریم‌هایی و نا امنی‌هایی احتمالاً مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: لحن سخن برخی از مسئولان کشور ما قبل از سال 92 با دنیا، لحن تقابل و گاهی لحن جنگ بود، البته آنها نیز با ما این چنین صحبت می‌کردند. من از روز اول پیامم به دنیا این بود که با ملت ایران و کشور ایران با زبان تکریم حرف بزنید، با زبان تحقیر و تضعیف ملت سخن نگویید.

وی تصریح کرد: زمانی مذاکرات هسته‌ای ما در مسیر درست قرار گرفت که دنیا این پیام ملت ایران را گرفت، بنابراین اگر ما شغل برای جوانان می‌خواهیم، باید زمینه برای سرمایه‌گذاری محیا شود. مردم به سادگی سرمایه‌شان را روی زمین نمی‌گذارند و به کار تولیدی مشغول نمی‌شوند، به دنبال کار دلالی می‌روند، که بتوانند در همان هفته و یا 2 هفته بعد به سودشان برسند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با تاکید بر این که سرمایه‌گذاری اعتماد بلند مدت است، اظهار داشت: در گذشته هم مردم ما این اعتماد بلندمدت را نداشتند و به طریق اولی نیز ایرانیان خارج از کشور و هم خارجی‌ها نیز این اعتماد را نداشتند.

حجت الاسلام روحانی همچنین تاکید کرد: امروز بعد از 3 سال و نیم اعتمادی را در کشورمان و جهان به وجود آوردیم که در خرید هواپیما افرادی که آمدند سرمایه‌گذاری کردند و فاینانس را تامین کردند، اقساطش 18 ساله است، یعنی این که یک سرمایه‌گذار خارجی آمده پولی را برای ایران اختصاص داده که در طول 18 سال آینده به اقساطش می‌رسد، این یعنی اعتماد جهان به ایران و اعتماد مردم به آینده و سرمایه‌گذاری‌شان.

وی اضافه کرد: من در هر استانی که سفر کردم، از کارآفرینان داخلی و افرادی که اهل آن استان بودند و در خارج از کشور زندگی می‌کردند جلساتی با آنها داشتم که همه آنها در همان جلسات برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ اعلام آمادگی کردند و برخی از آن قول‌هایی که در آن جلسات داده شد، اجرایی و عملیاتی شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان این که برخی‌ها از کلمه افتتاح خوششان نمی‌آید و فکر می‌کنند اگر ما این‌ روز‌ها به هر استانی وارد شویم، دهها پروژه بزرگ آماده افتتاح است، اظهار داشت: این‌ها فکر می‌کنند که ما دیروز تصمیم گرفته‌ایم و امروز افتتاح می‌شود. یک بنگاه تولیدی بزرگ که افتتاح می‌شود سال‌ها برای آن کار شده و از اول دولت روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

حجت الاسلام روحانی در همین زمینه افزود: ما در شیراز ورزشگاهی را افتتاح کردیم که از شروع کلنگ‌زنی آن، 20 سال گذشته بود، 80 میلیارد خرج این ورزشگاه بود و 12 میلیارد در طول سال‌های قبل اختصاص داده شده بود و 68 میلیارد این دولت اعتبار برای آن اختصاص داد تا این ورزشگاه افتتاح شود. این ورزشگاه یک معضل برای مردم شیراز شده بود و سوال بود که چرا یک ورزشگاه 50 هزار نفری چرا نیمه‌کاره مانده و افتتاح نمی‌شود.

وی همچنین در تعریف افتتاح گفت: افتتاح به معنی اعتماد مردم است، اعتماد به معنی سرمایه‌گذاری است، افتتاح به این معناست که ما در مسیر رشد و توسعه قرار داریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران می‌دانند که در این دولت پتروشیمی‌های متعددی افتتاح شد، در تولید مواد پتروشیمی در طول این 3 سال ونیم گذشته، 9 میلیون تن افزایش یافته است و درآمد صادرات ما در پتروشیمی 5.5 میلیارد دلار اضافه شده است. بنابراین اولین شرط برای اشتغال، اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری است و مردم باید برای سرمایه‌گذاری اعتماد کنند.

حجت الاسلام روحانی یکی دیگر از مسائل تاثیرگذار در اشتغال را فناوری دانست و اظهار داشت: برخی از بنگاه‌های اقتصادی امروز نیمه تعطیل است و تصمیمی‌ هم برای راه‌اندازی آن نباید بگیریم، زیرا تجهیزاتش کهنه شده و برای سال‌های قبل است.

وی ادامه داد: در سال 95 که 24 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط توانستند از بانک‌ها تسهیلات بگیرند، 70 درصدشان قبل از این دولت متوقف شده بودند و فعالیت نمی‌کردند، وقتی یک کارخانه 10 – 15 سال است که تجهیزاتش مانده، امروز هم اگر راه بیفتد نمی‌تواند با دنیا رقابت کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان این که محصول ما باید رقابتی باشد تا پایدار بماند، اظهار داشت: محصول باید رقابتی باشد تا کارخانه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پس فردا تعطیل نشود، ما افتتاح پایدار می‌خواهیم، ما سرمایه‌گذاریی می‌خواهیم که برای اشتغال پایدار جوانان ما باشد، نه اینکه جوانان ما وارد یک بنگاه تولیدی شوند و 2 سال بعد ناچار شوند که بنگاه را ترک کرده و بنگاه تعطیل شود.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: ما برای فن‌آوری نیازمند این هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شود، در این دولت 3 هزار شرکت دانش‌بنیانی که مورد اعتماد ما است، مجوزش صادر شده است و ما به آنها وام داده‌ایم و کمک کرده‌ایم و شروع به کار کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برای این که مردم بدانند این شرکت‌های دانش‌بنیان چقدر ارزشمندند، درامد این شرکت‌ها در سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان بوده که این به این معنی‌ است که ما با شرکت‌های دانش‌بنیان با فنی‌آوری می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم. آنهایی که با اینترنت و شبکه اجتماعی میانه خوبی ندارند، خوب است بدانند که در سال گذشته 100 هزار شغل از طریق فن‌آوری اطلاعات به وجود آمده است.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال از طریق شبکه‌های مجازی گفت: امروز مشاغل بسیاری از طریق اینترنت به وجود آمده است، به طور مثال برخی از روستاییان عزیز ما از طریق شبکه‌های اجتماعی گردشگر خارجی برای روستای خودشان جذب می‌کنند و  یا از طریق اینترنت صنایع دستی‌ خودشان را صادر می‌کنند. امروز 27 هزار روستاهای ما در این دولت به اینترنت مجهز شده‌اند، که کار بزرگی است، البته کارهای بزرگتر دیگری هم برای روستاهای ما باید انجام پذیرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با اشاره به خدمات دولت یازدهم به روستاییان اظهار داشت: امروز خوشحالم به مردم عزیزمان اعلام کنم که هیچ روستای 10 خانواری وجود ندارد مگر این که برق‌دار است و هیچ روستای 20 خانواری وجود ندارد مگر این که برای آبرسانی آنها تلاش شده است. امروز اکثر روستاهای ما از نعمت گاز برخوردار هستند و تا پایان این دولت حدود 10 هزار روستای ما از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. بنابراین شرط اشتغال فن‌آوری و مدیریت و بازار خرید و بازار صادرات است.

وی گفت: ما در سال 94 مواجه با مشکلی شدیم و برخی از بنگاه‌های ما که کار می‌کردند، همه محصولات‌شان در انبارها ذخیره شد که علت آن این بود که مردم قدرت خرید نداشتند. ما باید قدرت خرید را در مردم ایجاد کنیم. ما باید بازار صادراتی در دنیا برای خودمان اخذ کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: برای این که بازار صادراتی داشته باشیم باید تعامل سازنده با جهان برقرار کنیم. بنده 4 سال پیش به مردم قول دادم و گفتم که اقتصاد را نجات خواهم داد و تعامل سازنده با جهان برقرار خواهم کرد و به حمدالله ما تعامل سازنده‌ای با جهان شروع کردیم.

حجت الاسلام روحانی در خصوص صادرات غیرنفتی دولت یازدهم گفت: صادرات غیرنفتی ما در حال افزایش است، امروز من به مردم عزیزمان عرض می‌کنم، برای این که اشتغال ما افزایش پیدا کند نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی بسیار خوبی را از سال گذشته شروع کرده‌ایم، ما در شورای عالی اشتغال که از 5 بهمن گذشته شروع به کار کرده طرحی را تحت عنوان طرح کارورزی به تصویب رساندیم،سپس این طرح را در 2 استان به عنوان نمونه شروع کردیم. در این طرح جوانان ما برای 4 تا 6 ماه دوره‌های آموزشی گذاشته و کمک‌هایی به آنها داده شد و هم زمان این جوانان در بنگاه‌های مختلف مشغول به کار شدند و اگر بنگاه‌ها از کار آنها راضی بودند آنها به کارشان ادامه می‌دادند، که با بررسی‌های ما معلوم شد که 70 درصد از این جوانان جذب بنگاه‌ها شدند و در واقع در این بنگاه‌ها باقی ماندند.

به گفته وی با طرح کارورزی که اولین طرح دولت دوازدهم خواهد بود، مردم ایران شاهد این طرح خوب خواهند بود.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌ برای ایجاد اشتغال گفت: مردم ما باید بدانند که ما برای اشتغال نیاز به سرمایه داریم و باید سرمایه جذب کنیم، من به مردم می‌گویم که در سایه برجام از امسال‌، درآمد ما از نفت و سایر محصولات وابسته به آن، به 20 میلیارد دلار می‌رسد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ادامه داد: تصمیم‌گیری برای ایجاد اشتغال سرمایه می‌خواهد و من به مردم عزیز می‌گویم، که ما از امسال به بعد سالی 15 میلیارد دلار از طریق صادرات نفتی و سایر فراورده‌هایش به صندوق توسعه می‌ریزیم و این یعنی تا پایان دولت دوازدهم این درآمد به 60 میلیارد دلار می‌رسد، که از این پول باید اهرمی ایجاد کرد تا بانک‌ها نیز در سرمایه‌گذاری شرکت کنند. از طرفی از سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌توانیم استفاده کنیم، وقتی که صندوق ما وارد سرمایه‌گذاری شود ما می‌توانیم 140 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری کنار بگذاریم. این سرمایه‌گذاری است که می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اشتغال جوانان گفت: من در اینجا می‌خواهم به مردم عزیز بگویم که برای اشتغال جوانان در 2 زمینه باید بسترسازی کنیم. یکی صادرات غیرنفتی که در این 4 سال به حمدالله رو به رشد بوده، تصمیم ما در دولت آینده این است که صادرات غیرنفتی را به 2 برابر افزایش دهیم. امروز 50 میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی درآمد داریم که باید این میزان به 100 میلیارد دلار برسد، که این کار شدنی است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به سفرهایی که به کشورهای آسیای شرقی داشت، گفت: من در سفرهای اخیرم به کشورهای آسیایی دور دیدم که کشورهایی مانند ویتنام، مالزی و تایلند در سال حدود 200 میلیارد دلار صادرات و حدود 200 میلیارد دلار هم واردات دارند که مجموع صادرات و واردات آنها به 400 میلیارد دلار می‌رسد، که ما هم می‌توانیم به سطح از صادرات و واردات برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کاری که ما کردیم، این بود که مردم را نسبت به آینده امیدوار کردیم و وظیفه ما این بود که فضا را باز کنیم. اگر این امیدی که در مردم است همه کمک می‌کردند و آنهایی که مخالف دولت بودند هم به خاطر ملت‌شان و به خاطر کشورشان کمک می‌کردند و می‌آمدند در کنار دولت و بذر یاس در دل مردم نمی‌پاشیدند شرایط بهتری برای کشور رقم می‌خورد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ادامه داد: مگر می‌شود مردمی به دولت منتخب خودشان امید نداشته باشند و به نظام امید داشته باشند؟ اگر ما مردم را از دولت وقت که مورد حمایت مردم است مایوس کنیم معنی آن این است که از نظام مایوس کرده‌ایم. مگر ما می‌توانیم نشاط در جوان‌هایمان ایجاد کنیم بدون این که فضای ارتباطات را تسهیل کنیم. آیا ما می‌توانیم زیرساخت‌های اینترنتی را تقویت نکنیم و جوان‌های ما با نشاط باشند؟

حجت الاسلام روحانی با اشاره به پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی در دولت یازدهم گفت: امروز ما می‌بینیم که چگونه در این زمینه علی‌رغم فشارهایی که بر دولت بوده ما ایستادگی کردیم و زیرساخت‌ها را آماده کردیم. با این امکانات است که می‌شود، اشتغال به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مگر می‌شود ما به فکر اشتغال، تولید، رونق اقتصاد باشیم و فضا را برای اقتصاد، رقابتی نکنیم؟ ما نباید سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و کارآفرین را برای رقابت بترسانیم. رقابت اقتصادی ما باید رقابتی سالم و منصفانه باشد. نمی‌شود یک بنگاه اقتصادی پشتوانه‌اش، پشتوانه امنیتی و سیاسی باشد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران را دعوت کنیم به این که در اقتصاد حضور پیدا کنند.  باید برخی از بنگاه‌های اقتصادی که به برخی دستگاه‌های امنیتی وصل هستند بروند در نقاط مرزی کار کنند، باید فضای مرکزی کشور را برای کارآفرینان سرمایه‌گذاران و جوانان باز گذاشت. مگر می‌شود به مردم سخت‌گیری کرد در عین حال امید داشت به این که کشور ما از لحاظ اشتغال و تولید از همه کشورها برتر و بالاتر باشد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به مهار تورم در دولت یازدهم، اظهار داشت: من خوشحالم امروز دیگر راجع به تورم کمتر بحث می‌شود، چون مردم می‌بینند که تورم مهار شده و ما امروز به تورم تک رقمی رسیده‌ایم. من خوشحال که ملت ما به آینده امیدوار است و به همین دلیل است که در بخش‌های مختلف در حال سرمایه‌گذاری است. من خوشحالم از این که جوان‌های ما آگاهند که عده‌ای نباید از دفاع مقدس و مقدسات کشور و از دین برای خودشان و گروه‌شان استفاده کنند. اینگونه می‌خواهیم مردم را به دین دعوت کنیم؟! در حالی که دین و انقلاب فرای احزاب است، رهبری معظم انقلاب فرای احزاب است. ما اینگونه می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم؟! اشتغال برای حزب خودمان، یا اشتغال گسترده؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: اشتغال فقط برای مردها یا برای خانم‌ها نیز می‌خواهیم اشتغال درست کنیم، اشتغال برای شهرنشینان یا اشتغال برای روستاییان هم می‌خواهیم ایجاد کنیم؟  ما در پی اشتغال گسترده در کشور هستیم و برای اشتغال گسترده باید صادرات غیرنفتی را گسترش بدهیم. ما برای اشتغال باید در کشور به رونق صنعت توریسم بپردازیم، که یکی از صنایعی است که به سرعت اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم در زمینه رونق گردشگری گفت: تصمیم‌ دولت این است که سالانه یک میلیون نفر به گردشگران اضافه کند، اگر بتوانیم یک میلیون گردشگر خارجی اضافه کنیم که در این دولت به حمدالله 12 درصد افزایش داشتیم، می‌بینیم چقدر اشتغال ایجاد می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اضافه کرد: ما زیربناهای گردشگری را در دولت یازدهم آماده کردیم، هتل 4 و 5 ستاره ساختیم، جاده‌ها و راه‌آهن را نوسازی کردیم. ما در بحث راه‌آهن ناوگان خود را نوسازی کردیم، چرا که در صنعت گردشگری فقط بحث ناوگان هوایی نیست که اهمیت دارد، اگر می‌خواهیم جذب گردشگر کنیم باید ناوگان‌مان را نوسازی کنیم.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: ما 160 لکوموتیو و 100 واگن باری و مسافربری وارد کردیم، یا در حال وارد کردن هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه تولید و اشتغال گفت: ما در زمینه تولید و اشتغال قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و امروز باید فعالیت خود را ادامه بدهیم تا فقر ریشه‌کن شود و تا این که معیشت خانواده‌ها بهتر شود. ما در دولت یازدهم تلاش کردیم تا حقوق بازنشستگان را افزایش بدهیم و تلاش کردیم که دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را به بیش از 3 برابر افزایش دهیم که این امر محقق شد. امروز دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به نسبت سال 92 بیش از 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید