بازنشر توییت های برخی کاربران ایرانی توسط ترامپ

    کد خبر :674504

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در طی روزهای اخیر توییت های را از برخی کاربران ایرانی بازنشر کرد که عمدتاً حاوی مطالبی با موضوع تخریب وجهه دموکرات ها است.

به گزارش فراو، دونالد ترامپ پس از نشر توییت های به زبان فارسی که عمدتاً در خصوص حمایت از تجمعات در ایران بود، به بازنشر چند توییت از برخی کاربران ایرانی پرداخته که برخی از آن ها کاربرانی ناشناس هستند. محتوای این توییت های کاربران ایرانی نیز انتقاد از دموکرات ها در خصوص عدم حمایت جدی از تجمعات صورت گرفته در ایران است.

رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در حالی پیش می رود که از چند روز قبل و به دنبال ترور سردار سلیمانی به دستور ترامپ، موضوع ایران به یکی از مهمترین مسائل این کارزارها تبدیل شد. دموکرات ها در واکنش به این اقدام دولت آمریکا، نه تنها آن را غیر قانونی دانستند بلکه نسبت به وقوع یک جنگ مخرب میان ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه هشدار دادند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که دولت ادعا می کند هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقینا اثر عکس خواهد داشت. بایدن در این بیانیه از ترامپ خواست برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن را توضیح دهد.

برنی سندرز، دیگر نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی این حمله را عامل نزدیک‌ شدن آمریکا به جنگی فاجعه‌بار در خاورمیانه دانست که ممکن است به قیمت جان انسان‌ها و تریلیون دلار هزینه تمام شود. سندرز با اشاره به وعده انتخاباتی ترامپ در مورد خاتمه دادن به جنگ‌های بی‌پایان، نوشت که با این اقدام آمریکا را در مسیر جنگ دیگری قرار خواهد گرفت.

همزمان با این واکنش دموکرت ها در خصوص اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سلیمانی، حملات موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق صورت گرفت. به دنبال حملات موشکی ایران و افزایش فشار دموکرات ها به دولت ترامپ، خبری مبنی بر سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین در تهران منتشر شد که مدتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت هدف قرار دادن غیر عمدی آن را بر عهده گرفت.

به دنبال انتشار این خبر و تأخیر در اعلام علت سقوط این هواپیما، تجمعاتی در تهران و چند شهر دیگر ایران به وقوع پیوست که دونالد ترامپ با سلسله پیام هایی به زبان فارسی در توییتر، به آن واکنش نشان داد و حمایت کامل دولت آمریکا از این تجمعات را اعلام کرد. اما نکته جالب توجه این بود که دونالد ترامپ در طی دو روز گذشته سه توییت از کاربران ایرانی در توییتر را بازنشر کرده است که محتوای کلی آن ها انتقاد از حزب دموکرات آمریکا بود.

ترامپ نخسین بازنشر توییت های کاربران ایرانی را روز گذشته و از کاربری ناشناس انجام داد. در این توییت با اشاره به سخنان نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص تجمعات ایران، به شدت از وی انتقاد شده بود که چرا به حمایت از حکومت ایران می پردازد.

نخستین بازنشر ترامپ از توییت های کاربران ایرانی

دومین بازنشر نیز از یک کاربر ایرانی ناشناس بود. در این توییت که به موضوع تجمعات در ایران اشاره دارد، ضمن انتقاد از رسانه های آمریکایی از آن ها خواسته شده بود تا بجای توجه به موضوع استیضاح ترامپ، به اعتراضات در ایران توجه شود. در این پیام از مخاطب که مشخصاً دموکرت ها هستند درخواست شده که مثل یک انسان و حامی حقوق بشر باشند.


دومین بازنشر ترامپ از توییت های کاربران ایرانی

سومین ریتوییت ترامپ مربوط به پیامی از «نریمان غریب» فعال رسانه ای ساکن لندن بود که پیش از این نامش به خاطر انتشار یکی از ویدئوهای اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی، بر سر زبان ها افتاده بود. در این توییت که مصاحبه ای از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایدگان آمریکا در خصوص تجمعات ایران را به همراه داشت، از موضع دموکرات ها درباره این تجمعات به شدت انتقاد شده بود.

بازنشر توییت نریمان غریب توسط ترامپ

و اما چهارمین توییتی که دونالد ترامپ آن را باز نشر کرد، مربوط به یک کاربر ناشناس ایرانی است. در این پیام دموکرات ها متهم به این شده اند که نهایت تلاش خود را برای نجات حکومت ایران بکار بسته اند. این پیام همچنین تصویری از رهبران حزب دموکرات « نانسی پلوسی» و «چاک شومر» را به نمایش می گذارد که پوششی اسلامی بر تن دارند.

آخرین بازنشر توییت های کاربران ایرانی توسط ترامپ تا کنون

توییت های ترامپ پس از تجمعات صورت گرفته در ایران به نظر می رسد فضایی متفاوت به خود گرفته است. در این توییت ها که برخی به زبان فارسی انجام شد، دونالد ترامپ گویی قصد دارد تا خود را به ایرانیان نزدیک تر نشان دهد و در مقابل دموکرت ها را که در ابتدا واکنش مهمی به تجمعات ایران نشان ندادند را حامیان حکومت ایران معرفی کند. در این میان بازنشر توییت های کاربران ایرانی در انتقاد از مواضع دموکرت ها در خصوص تجمعات ایران، بخشی از این جنگ تبلیغاتی برضد دموکرات ها بود.

پذیرش مسئولیت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین توسط ایران و تجمعات پراکنده اخیر در تهران و چند شهر دیگر، حربه ای بود برای ترامپ تا ادعا کند که دموکرات ها از نظام جمهوری اسلامی حمایت می کنند و اهمیتی برای خواست ملت ایران قائل نیستند. ترامپ برای اثبات این مدعای خود، چند توییت از برخی کاربران ایرانی منتشر کرد تا بدین شکل مدعی بازنشر خواست ملت ایران باشد.

بازنشر توییت برخی کاربران ایرانی توسط دونالد ترامپ نشان می دهد که او در تلاش است تا به نحوی چهره دموکرات ها را از زبان کاربران ایرانی تخریب کند. در واقع ترامپ این توییت ها را به عنوان نمونه باور عمومی ملت ایران در خصوص دموکرت ها، به نمایش می گذارد و با این کار قصد دارد نه تنها خود را از فشار دموکرات ها در خصوص ترور سردار سلیمانی خارج کند بلکه دموکرات ها را نیز به عنوان مخالفان خواست مردم ایران و ناقض حقوق بشر معرفی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید