به منظور بررسی انگیزه مهاجم؛

دستور دادستان کل آمریکا به اپل برای بازکردن قفل آیفون یک سعودی

    کد خبر :673827

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا از شرکت اپل خواسته تا قفل دو گوشی آیفون را که متعلق به فرد سعودی مهاجم به پایگاه نیروی دریایی ارتش آمریکا در پنساکولای فلوریداست، باز کند.

این تبعه عربستان سعودی در ماه دسامبر به پایگاه یادشده حمله کرده بود و پیش از این اف بی آی هم از اپل خواسته بود قفل این گوشی را باز کند تا بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات آن ممکن شود. دادستان کل امریکا اقدام فرد مهاجم در تیراندازی به این پایگاه را اقدامی تروریستی توصیف کرده است.

اپل اطلاعات مربوط به حساب آی کلود محمد سعید الشمرانی را در اختیار مقامات قضائی و پلیس امریکا گذارده است. اما درخواست اف بی آی برای بازکردن قفل گوشی آیفون وی را رده کرده است.

استدلال اپل این است که اگر با چنین درخواستی موافقت کند یک رویه قضائی در این زمینه شکل می‌گیرد و از این پس هر نهاد دولتی یا قضائی که چنین درخواستی را به هر بهانه‌ای طرح کند، اپل مجبور به تبعیت از آن خواهد بود.

اپل می‌گوید این کار باعث می‌شود خریداران محصولاتش دیگر اعتمادی به این شرکت نداشته‌اند و تصور کنند امنیت و حریم شخصی آنها در صورت استفاده از آیفون و دیگر تولیدات اپل معرض خطر است. در مقابل اف بی آی می‌گوید بررسی پیام‌های واتس اپ و سیگنال این فرد سعودی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیوندها و انگیزه‌های وی ضروری است.

هر دو گوشی آیفون الشمرانی در جریان حمله وی آسیب دیدند، اما کارشناسان اف بی آی موفق شدند آنها را به حالت عملیاتی بازگردانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید