موتورسیکلت جدید پولستار؛ عجیب ترین موتوری که تاکنون دیده‌اید!

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۳۸
    کد خبر :673590

طراح صنعت خودرو، آرتور مارتینز با تعدادی از شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا مانند جنرال موتورز، سیتروئن و فولکس‌واگن برای کار طراحی محصولاتشان کارکرده است. شرکت‌هایی که هیچ‌کدامشان به‌عنوان یک برند موتورسیکلت‌سازی شناخته نمی‌شوند. درواقع در صنعت جذاب موتورسیکلت‌ها، زمانی که فکرمان به سمت طرح‌ها مفهومی جدید و جذابی می‌رود، تخیلات و الهام گیری طراحان از روی حیوانات، عناصر طبیعی یا هر چیز دیگری، می‌توانند یک راهنمای خوب برای آن‌ها به‌حساب بیایند.

البته آقای مارتینز تاکنون موتورسیکلت‌های جادویی جذابی را تاکنون طراحی کرده است که از بین آن‌ها می‌توان به طرح آئودی بول سایکل (Bullcycle) اشاره کرد اما آخرین طراحی این طراح خبره را می‌توان متفاوت از تمام چیزهایی دانست که او راحی کرده است یا تاکنون به چشم ما خورده‌اند. به همین منظور کافی است نگاهی به پولستار SLR بیندازیم.

 

این طرح مفهومی برقی را می‌توان در عین عجیب‌وغریب بودن و منحصربه‌فردی خاصی که دارد، یک طرح ساده، مینیمال و یک وسیله نقلیه دوچرخ کاملاً آئرودینامیک دانست که از روی فلسفه طراحی مینیمال کشورهای اسکاندیناوی طراحی‌شده است.

درواقع می‌توان گفت که طراحی این موتورسیکلت به‌گونه‌ای است که موتورسوار باید با نشستن روی صندلی موتور، بدن خود را به حالت کشیده درآورده تا بتواند دسته‌های موتور را بگیرد. خود همین دور بودن راننده از فرمان و کشیده شدن بدن او نیز می‌تواند به هرچه بالاتر رفتن ضریب آئرودینامیک موتور کمک کند. پس می‌توان هم بر اساس نوع طراحی و هم گفته‌های طراح، گفت که این موتور باهدف سرعت گرفتن در مسیرهای مستقیم، طراحی‌شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید