آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان

    کد خبر :673516

رئیس سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان را تشریح کرد.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امروز 600 نیروی امدادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان سازماندهی شده و اولویت امروز ما در کار امداد رسانی، توزیع اقلام غذایی و زیستی بین مردم این مناطق است.

وی ادامه داد: اولویت دیروز سازمان امداد و نجات در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان نجات مردم بود اما با اقداماتی که انجام شده اکنون سرعت امداد رسانی افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در حال حاضر 13 شهرستان استان سیستان شامل ایرانشهر،چابهار،خاش،دلگان،زاهدان،سرباز، سراوان، سیب وسوارن،فنوج،کنارک،میرجاوه،نیک شهر،هیرمند درگیر سیلاب هستند، گفت: 3 شهرستان فنوج ، کنارک و قصر قند بیشترین درگیری با سیلاب را دارند.

سلیمی اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌های سرباز،دلگان،کنارک ،چابهار و نیک شهر در ضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد و راه‌های ارتباطی و خطوط ارتباطی با شهرستان فنوج قطع است و اطلاع دقیقی از وضعیت این شهرستان در دست نیست.

وی از ایجاد 3 اردوگاه در شهرستان‌های فنوج، کنارک و قصر قند خبر داد و افزود: در شهرستان قصر قند به جهت عدم استقبال مردم از اردوگاه، اردوگاه جمع آوری شده و به صورت اسکان تک خانواری و در مناطق امن نظیر مدارس و مساجد اقدام شده است.

 

رئیس سازمان امداد و نجات از تخلیه اضطراری روستاها و مناطق شهری در معرض سیلاب و اسکان اضطراری در مدارس خبر داد و یادآور شد: 126 تیم عملیاتی در منطقه مستقر و در حال انجام عملیات هستند.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیل زده از 18 دی‌ ماه تاکنون، تصریح کرد: 824 نفر معادل 206 خانوار اسکان داده شده‌اند؛ ضمن اینکه بیشترین اسکان را در شهرستان‌های دلگان، زاهدان، سراوان و خاش داشته‌ایم.

وی متذکر شد: 2155 نفر معادل 480 خانوار آسیب دیده از خدمات امدادی ما تاکنون بهره مند شده‌اند؛ ضمن اینکه 138 دستگاه چادر تاکنون در منطقه توزیع شده است.

 

به گزارش فارس ،رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بالگردهای جمعیت و سایر سازمان‌های همکار تا پایان امروز سایر اقلام مورد نیاز در بین آسیب توزیع می‌شود؛ ضمن اینکه 2 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در منطقه در حال امداد رسانی بوده و با توجه به هماهنگی انجام شده یک فروند بالگرد سپاه نیز در منطقه مستقر و در حال کمک رسانی است.

وی بیان داشت: همچنین طی برنامه ریزی صورت گرفته بالگرد‌های هوانیروز و نیروی انتظامی نیز جهت کمک به عملیات امداد رسانی اعزام شده و در منطقه حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: اقلام مورد نیاز منطقه در حال حاضر شامل بسته غذایی، پتو،موکت و والور است و این اقلام از استان‌های کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، تهران، سمنان و زنجان در حال ارسال به منطقه است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید