10 درصد خودروهای کشور فاقد بیمه هستند

    کد خبر :673375

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: 11 میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که دو میلیون آن تحت پوشش بیمه هستند و مالکان موتور سیکلت‌ها ٣ ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند.

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز با بیان اینکه جزو ١٠کشور حادثه خیز در دنیا هستیم، گفت: این روزها شاهد سیل در سیستان و بلوچستان هستیم که مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود:باید نظام و سیستمی باشد که این مشکلات را جبران کند، بنابراین صندوق بیمه حوادث طبیعی را مطرح و در مجلس و دولت نیز تصویب شد و اگر در شورای نگهبان تصویب شود ساز و کار این صندوق را اعلام می‌کنیم.

 

رییس کل بیمه مرکزی گفت: احتمالا قبل از پایان سال این صندوق تصویب و اجرا شود.

سلیمانی با بیان اینکه با ایجاد این صندوق نظام بیمه تغییر می‌ کنند، اظهار داشت:٣٠ میلیون واحد مسکونی تحت پوشش قرار می‌گیرد و با تصویب آن پوشش همگانی تمام واحد‌های مسکونی را خواهد داشت.

وی گفت: ٢٢ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که ٢٠ میلیون تحت پوشش شخص ثالث هستند و ١٠ درصد آن فاقد بیمه‌اند. طبیعی است که همه خودرو ها باید تحت پوشش باشند و برای تشویق مردم به مناسبت دهه فجر ١/١١/٩٨ کلیه خودروهای که فاقد پوشش بیمه هستند بدون جریمه می‌توانند نسبت به بیمه خودروی خود اقدام کنند.

 

سلیمانی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث اجباری است، ادامه داد: در مدت زمان مذکور می‌توانند بدون پرداخت جریمه نسبت به صدور بیمه نامه اقدام کنند.

رییس بیمه مرکزی افزود: 11 میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که دو میلیون آن تحت پوشش بیمه هستند و مالکان موتور سیکلت‌ها ٣ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ بیمه نامه شخص ثالث بدون پرداخت جریمه اقدام کنند.

سلیمانی افزود: 150 هزار ماشین آلات کشاورزی تحت پوشش بیمه هستند اما هنوز تعداد زیادی فاقد بیمه هستند این گروه هم از بخشودگی جریمه برای اخذ بیمه نامه برخوردار هستند. این سیاست برای ماشین آلات راهداری هم وجود دارد.

 

به گزارش ایران جیب ،وی درباره سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: ١٧۶ نفر از مسافران این هواپیما جان باختند اما مردم بدانند که سالانه ١٧هزار از مردم کشورمان در تصادفات جاده‌ای فوت می‌کنند و تصادفات سالانه ٣٣٠هزار زخمی و ۴٠هزار معلول بر جای می‌گذارد بنابراین باید به بیمه در این بخش توجه جدی شود.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: برای مسافران ایرانی بیمه حادثه، بیمه فوت صادر می‌کنیم و در زمان اقامت خود مشمول این بیمه هستند.

وی افزود: اگر هواپیما مالک ایرانی داشته باشد تمام مسافران آن توسط بیمه‌های ایرانی بیمه می‌شوند اما این هواپیمایی اوکراینی توسط بیمه‌های اتکایی این کشور بیمه شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید