شناسایی اپلیکیشن دروغ‌پراکنی در فضای مجازی

    کد خبر :673332

محققان موسسه امنیتی کاسپراسکای از شناسایی یک اپلیکیشن تروجان خبر داده‌اند که با انتشار تبلیغات و متون دروغین در مورد اقلام و کالاهای مختلف کاربران را فریب می‌دهد.

برخی شرکت‌های تجاری برای جلب نظر مثبت کاربران تلاش می‌کنند نظرات و دیدگاه‌هایی مثبت را در مورد تولیدات خود در سایت‌های مختلف فروش آنلاین درج کنند. این شرکت‌ها برای تسهیل این کار برخی از مواقع تروجان‌هایی مخرب را طراحی می‌کنند تا این وظیفه بر عهده آنها گذاشته شود.

امروزه بسیاری از کاربران به نقدها و نظرات دیگر کاربران در مورد کالاهای مختلف بسیار توجه می‌کنند و نتیجه این امر تلاش برای دستکاری این نظرات و دیدگاه‌ها توسط اپلیکیشن‌ها و تروجان‌های جاسوس است.

 

اپلیکیشن مخرب شناسایی شده توسط کاسپراسکای به فروشگاه‌های آنلاین مختلف، سایت‌های بارگذاری و غیره سر می‌زند و دیدگاه‌های مثبت تقلبی خود را در مورد کالاهای هدف درج می‌کند و تبلیغاتی را در مورد آنها به نمایش می‌گذارد.

این تروجان که شاپر نام دارد، برای واقعی به نظر رسیدن دیدگاه‌های قلابی با استفاده از خدمات Accessibility گوگل، برخی از این دیدگاه‌ها را از سایت‌های مختلف جمع آوری می‌کند و در سایت‌های دیگر کپی می‌کند.این اپلیکیشن کماکان به فعالیت‌های تخریبی خود ادامه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید