تسلا به هکرهای خودرو جایزه می دهد

    کد خبر :673038

تسلا قصد دارد به هکرهایی که بتوانند خودروهای این شرکت را هک کنند، جایزه بدهد. این جایزه یک خودروی تسلا مدل ۳ و وجه نقدی تا سقف ۵۰۰ هزار دلار است.

 

خودروهایی که مانند تسلا به اینترنت متصل هستند، می توانند از مزایای زیادی استفاده کنند. آنها قابلیت استفاده از آپدیت های اینترنتی را دارند که دسترسی به ویژگی های جدید را فراهم می کند. اما این امر جنبه های منفی نیز دارد و وسیله نقلیه را در معرض خطر حملات دیجیتالی قرار می دهد.

پیش از این گزارش هایی درباره هکرهایی منتشر شده بود که از راه دور خودروها را کنترل می کنند یا با کپی کردن کلید هایfob، خودرو را سرقت می کنند.

 

درهمین راستا و برای ارتقای امنیت خودروها تسلا با همکاری Trend Micro در رویداد سالانه Pwn۲۰wn به هکرهایی که بتوانند سیستم خودروی مدل۳ را هک کنند،جوایز نقدی می دهد . Pwn۲۰wn یک مسابقه هک رایانه است که هرسال برگزار می شود. این دو شرکت در ماه مارس جایزه نقدی و خودرو به هکرهایی می دهند که بتوانند به لایه اصلی امنیتی وسیله نقلیه نفوذ کنند. به برندگان یک خودروی مدل ۳ و همچنین جایزه نقدی تا سقف ۵۰۰ هزار دلار پرداخت می شود.

در Pwn۲۰wn ۲۰۱۹ که در ونکور کانادا برگزار شد، دو محقق امنیتی برای نفوذ به سیستم خودروی تسلا، برنده دو خودروی مدل۳ این شرکت شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید