رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد

استفاده از مواد مخدر توهم زا عامل سرقت تلفن همراه

  • حوادث
  • شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰
    کد خبر :672673

کارآگاه نثاری از دستگیری ۲ مرد و یک زن سارق تلفن همراه خبر داد و گفت: متهمان به بهانه کار ساختمانی گوشی همراه مال باخته را سرقت و علت سرقت را مصرف مواد مخدر توهم زا اعلام کردند.

 

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری با اعلام این خبر اظهار کرد: هفدهم شهریورماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک اعلام داشت گوشی موبایلش توسط یک خانم و دو مرد سرقت شده است. پس از ثبت شکایت اولیه پرونده تشکیل شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای رسیدگی تخصصی ارجاع و تیمی از مأموران مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم اظهار داشت، شغلم کارگر ساختمانی و نظافت منزل است. ساعت ۱۵۰۰ پانزدهم شهریور ماه در حالی که در چهار راه دردشت برای کار در منزل ایستاده بودم دو آقا و یک خانم با یک دستگاه پ‌ژو نقره‌ای رنگ به من مراجعه و ادعا کردند که برای نظافت ساختمانی نیاز به کارگر دارند که سوار خودروی آنان شده و به آدرس میدان ۵۲ نارمک رفتیم. درب یکی از ساختمان‌ها را زده و زمانی که من از خودرو به سمت حمله ور شده و گوشی تلفنم به ارزش حدود ۵۰ میلیون ریال را سرقت و به سرعت سوار بر خودرویشان شدند و از محل گریختند.

 

نثاری افزود: با توجه به اظهارت شاکی اکیپی از کارآگاهان به آدرس‌های اعلامی واقع در چهارراه دردشت و میدان ۵۲ نارمک اعزام و با بررسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی شماره انتظامی خودرو شدند.

 

این مقام پلیسی، ابراز داشت: با بررسی بیشتر کارآگاهان دریافتند خودرو متعلق به نام خانمی به نام مریم ۲۳ ساله و ساکن اسلامشهر می‌باشد و تصاویر به دست آمده از مریم به شاکی نشان داده شد و شاکی مریم را به عنوان یکی از سارقان گوشی اش معرفی کرد.

 

وی افزود: با توجه به شک کارآگاهان به نقش مریم در سرقت گوشی مال باخته، منزل اولین متهم پرونده در اسلامشهر شناسایی و با اخذ نیابت قضائی و مریم را در منزلش دستگیر و گوشی سرقتی نیز از آن محل کشف شد.

 

نثاری در ادامه بیان داشت: متهم پس از انتقال به پایگاه اظهار داشت گوشی را به صورت دست دوم به مبلغ ۲۵ میلیون ریال خریداری و مبلغ آن را نقدا پرداخت کرده و قادر به معرفی فروشنده نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه مریم به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار گرفته بود، در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با دو نفر به نام‌های مسعود ۲۷ ساله و کامران ۳۱ ساله سرقت را انجام داده است.

 

رئیس پایگاه چهارم با اشاره به اینکه شناسایی مخفیگاه دیگر متهمان در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: با بررسی سوابق مسعود مشخص شد وی سابقه دار بود و پیش تر با همین عنوان مجرمانه دستگیر شده است.

 

به گزارش مهر ،وی تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی مخفیگاه هر دو متهم در اکباتان شناسایی و با دستور قضائی هر دو سارق دستگیر شدند.

 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت در انتها خاطر نشان کرد: ضمن اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی علت و انگیزه سرقت را استفاده مواد مخدر از نوع توهم زا اعلام کردند و پرونده به دادسرا ارسال و متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید