نجومی بگیران و کم درآمدها نباید در یک پله مالیاتی قرار گیرند

    کد خبر :672368

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: نبایددرصد مالیات افرادی که 3 میلیون حقوق می‌گیرند با افرادی که 21 میلیون حقوق می‌گیرند، یکسان باشد. قرار دادن این طیف از حقوق‌ها در یک پله مالیاتی درست نیست و باید اصلاح شود.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با موضوع مصوبه این کمیسیون درباره شیوه محاسبه مالیات پلکانی بر درآمد کارمندان گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق قطعا باید اصلاح شود. تبصره 6 و 12 لایحه بودجه 99 که به ترتیب مربوط به مالیات­ و حقوق‌ها هستند باید در کنار یکدیگر مورد بررسی و رای‌گیری قرار گیرند.

وی ادامه داد: دولت به دنبال تصویب بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99 که در آن به دریافت مالیات به صورت پلکانی از 10 تا 35 درصد تاکید شده بود. کلیت مدل مذکور خوب و در راستای عدالت است. البته نقدهایی هم به مدل مالیات پلکانی وارد می‌شد. منتقدین مدل مذکور معتقد بودند که در مدل پلکانی، نتیجه طوری رقم می‌خورد که بعضی از صنوف مالیات 35 درصدی می‌دهند بدون آنکه حقوق آن‌ها افزایش یابد.

فولادگر در پایان تصریح کرد: نبایددرصد مالیات افرادی که 3 میلیون حقوق می­‌گیرند با افرادی که 21 میلیون حقوق می‌گیرند، یکسان باشد. قرار دادن این طیف از حقوق‌­ها در یک پله مالیاتی درست نیست و باید اصلاح شود. نجومی بگیران و کم درآمدها نباید در یک پله مالیاتی قرار گیرند.

به گزارش فارس، اواخر هفته گذشته، کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی عجیب، ضمن رد پیشنهاد دولت برای پنج پله ای شدن مالیات بر درآمد کارمندان در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه 99، مصوب کرد مالیات بر درآمد کارمندان به صورت دو پله ای اخذ شود. کارشناسان اعتقاد دارند این مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس که به معنای کاهش چشمگیر مالیات افرادی است که حقوق های نجومی می گیرند، هم برخلاف عدالت است و هم موجب کاهش 5 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از این محل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید