استیلی: کره را آنالیز کردیم؛ قائدی اسلحه پنهان

  • ورزشی
  • جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۱۸
    کد خبر :672293

سرمربی تیم فوتبال امید ایران درباره بازی با کره جنوبی گفت: کره تیم فوق‌العاده قوی است؛ آنها در دقیقه ۹۳ به چین گل زدند و بازی بسیار سختی با این تیم داریم.

حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال امید در گفت‌وگویی تلویزیونی بعد از تساوی مقابل ازبکستان در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تایلند افزود: درباره مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ آسیا باید بگویم در سخت‌ترین گروه ممکن قرار داریم و AFC این موضوع را اعلام کرده است. هر چهار تیم شانس صعود دارند. بازیکنان ما تا حدودی از ازبکستان ترس داشتند، ضمن اینکه ما فقط یک هفته اردو در قطر داشتیم و ۶ روز هم در تایلند اردو زدیم و زمان کوتاهی برای هماهنگی در اختیارمان بود.

وی افزود: حبیب فرعباسی برابر ازبکستان نخستین بازی‌اش را برای تیم فوتبال امید انجام داد. با این حال بازیکنان ما از لحاظ جسمانی آماده اند و مشکل کم تجربگی بازیکنان، ناشی از کمی بازی‌های تدارکاتی بود و زمان محدودی برای آماده‌سازی وجود داشت. ازبکستان یک تیم قدرتمند است و درسید اول آسیا هم قراردارد. ازبک‌ها دوره پیش این مسابقات قهرمان شدند و کره‌جنوبی هم نایب‌قهرمان بود که هر دو تیم با در این گروه حضور دارند.

به گزارش ایرنا،به اعتقاد استیلی، ایران می توانست ازبکستان را شکست دهد و این تیم در نیمه نخست به جز پنالتی هیچ موقعیتی نداشت و در نیمه دوم با تغییراتی که ایجاد کردیم و آمدن مهدی قائدی شروع خوبی داشتیم و به بازی برگشتیم. چنانچه محبی فرصتی که داشت به گل تبدیل می‌کرد، می‌توانستیم پیروز بازی باشیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در پاسخ به این سووال که چرا قائدی از ابتدا در ترکیب قرار نگرفت، گفت: شرایط آب و هوایی تایلند که گرم و شرجی است، سبب شد تا راهبرد ما این باشد که بیشتر از بازیکنان فیزیکی استفاده کنیم و با سیستم چهار – یک – چهار- یک بازی کردیم و در واقع با یک مهاجم به میدان رفتیم.

به گفته وی، صیادمنش از نظر جسمانی آمادگی کامل داشت و مهدی قائدی را هم به عنوان نقشه دوم در نظر داشتیم و وقتی گل خوردیم، نقشه دوم‌ را اجرا کردیم. صیادمنش را عقب‌تر آوردیم و از قائدی استفاده کردیم. از نظر روانی هم قائدی را آماده روی نیمکت داشتیم و او اسلحه پنهان ما بود و وقتی به میدان آمد توانستیم به بازی برگردیم. بازیکنان ازبک‌ مدت دوسال در کنار هم بازی کرده‌اند و کاملا هماهنگی دارند که بازیکنان ما به خوبی توانستند آنها را کنترل کنند.

استیلی یادآور شد: حضور میرشاد ماجدی باتوجه به تسلط خوبی که به زبان انگلیسی و تایلندی دارد به ما خیلی خوب کمک کرده و یک ماه قبل به همراه ماجدی به تایلند آمدیم، ضمن اینکه یک آشپز خوب هم همراه تیم است، چون در اندونزی این تجربه بدست آمد که شرایط تغذیه بازیکنان در شرق آسیا مناسب نیست و گروه پزشکی تیم هم به ما خیلی کمک کرد.

وی درباره بازی با کره جنوبی که روز یکشنبه ( ۲۲ دی ) برگزار می‌شود، گفت: بازیکنان ما با وجود خستگی‌ای که داشتند یک نیمه از بازی چین و کره جنوبی را در ورزشگاه دیدند، اما کادر فنی ۹۰ دقیقه بازی را دید و آنالیز کرد. کره تیم فوق‌العاده قوی است. آنها در دقیقه ۹۳ به چین گل زدند. بازی بسیار سختی با این تیم داریم. کادر فنی تیم فوتبال امید، کره جنوبی را تا ساعت سه- چهار بامداد آنالیز کرد و امروز صبح هم تجزیه تحلیل کره ادامه داشت. بحث ما روی کار دفاعی و شکل تیمی است تا بتوانیم در زمان کوتاهی که داریم، تیم تقویت شود.

استیلی ابتدای این نشست خبری درگذشت نادر باقری (دروازه بان‌پرسپولیس دردهه هفتاد که سابقه مربیگری در سطح بزرگسالان و پایه های این تیم را داشت) را تسلیت گفت و افزود: او دوست خیلی خوبی بود و از شنیدن خبر درگذشتش ناراحت شدیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید