توسط نشر مرکز؛

سه‌کتاب‌ از زویا پیرزاد به چاپ‌های هفتم و شصت‌وهفتم رسیدند

    کد خبر :672066

۳ کتاب داستانی «یک‌روز مانده به عید پاک»، «مثل همه عصرها» و «عادت می‌کنیم» نوشته زویا پیرزاد توسط نشر مرکز به‌ترتیب به چاپ‌های هفتم، هفتم و شصت و هفت رسیدند.

 

سه‌عنوان از کتاب‌های زویا پیرزاد داستان‌نویس معاصر کشور، به‌تازگی توسط نشر مرکز تجدیدچاپ شده‌اند.

 

زویا پیرزاد داستان‌نویس آبادانی، متولد سال ۱۳۳۱ در این‌شهر است که در سال‌های اخیر در تهران و ایروان زندگی می‌کند. کتاب «یک‌روز مانده به عید پاک» این‌نویسنده، رمانی درباره کودکی، میان‌سالی و کهن‌سالی یک مرد ارمنی است.

 

رمان مذکور به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، گرجی و ارمنی ترجمه و چاپ شده است. این‌کتاب همچنین در هفدهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۸ یکی از عناوین تشویقی بود.

 

چاپ هفتم «یک روز مانده به عید پاک» با قیمت ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.

 

کتاب «مثل همه عصرها» هم مجموعه‌داستانی از این‌نویسنده است که داستان‌های خیلی‌کوتاهش را درباره زندگی آدم‌های معمولی شامل می‌شود. این‌کتاب هم مانند «یک‌روز مانده به عید پاک» به‌زبان‌های فرانسوی، گرجی و ارمنی ترجمه شده است.

 

چاپ هفتم این‌کتاب هم با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به بازار آمده است.

 

اما یکی از مهم‌ترین کتاب‌های زویا پیرزاد،‌ رمان «عادت می‌کنیم» است که درباره زندگی سه زن ایرانی در دهه ۸۰ شمسی در شهر تهران نوشته شده است. این سه زن، دختر، مادر و مادربزرگ هستند و تفاوت نسل‌ها در رفتار و کردارشان بروز پیدا می‌کند.

 

دختر جوان قصه «عادت می‌کنیم» درگیر مسائل و خواسته‌های نسل خود است؛ مادربزرگ غرق در گذشته‌ای است که کمابیش ساخته‌وپرداخته ذهن خودش است و مادر نیز زنی میان‌سال است که بین خواسته‌های مادر پیر و دختر جوانش گیر افتاده است. در مقطعی از داستان، عشقی وارد زندگی این‌ زن‌ میان‌سال می‌شود که مادربزرگ و دختر جوان با آن مخالفت می‌کنند…

 

به گزارش مهر ،ترجمه‌ زبان‌های دیگر این‌کتاب هم تا به‌حال به ایتالیایی، گرجی، آلمانی، ترکی، یونانی، فرانسوی، انگلیسی، چینی و نروژی چاپ شده است.

چاپ شصت و هفتم این‌کتاب هم با قیمت ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید