روستاهای البرز چه میزان در برابر سیل آمادگی دارند؟

    کد خبر :671921

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: مانور منطقه‌ای سیل در مخازن آب شرب روستایی در البرز برگزار شد تا مشخص شود روستاها چه میزان در برابر سیل آمادگی دارند.

محمدرضا فلاح نژاد، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز در نخستین مانور منطقه‌ای سیل در مخازن آب شرب روستایی که با دستور ویدیویی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سالن جلسات اداره‌کل آب و فاضلاب روستایی برگزار شد، گفت: سناریوی مانور وقوع سیل در تأسیسات آبفای البرز به تصویب وزارت نیرو رسیده و در جلسه اول آبان‌ماه ستاد مدیریت بحران استان نیز مصوب شده‌است.

 

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه 6 استان کشور در این مانور به عنوان مهمان البرز حضور دارند و 13 گروه اقدامات مانور فوق را انجام خواهند داد، افزود: اورژانس، هلال‌احمر، راهور و صداوسیما از دیگر اداراتی هستند که به برگزاری این مانور کمک کردند. طبق این مانور و در اثر سیل فرضی مخازن و تأسیسات شرکت آب روستایی دچار آسیب شده است.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها فرمانداران هماهنگ‌کننده برگزاری مانور بودند، مطرح کرد: هر یک از این 6 استان اشکالات پیش‌آمده در یک شهرستان را برطرف کرده و این مشکلات تا عصر امروز بازسازی می‌شود و به اتمام می‌رسد. لایروبی و شست‌وشوی مخازن گل‌گرفته، تعمیر و تعویض شبکه‌ آبرسانی و … از دیگر اقدامات حاشیه‌ای این مانور بود.

 

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه انواع سیل‌ها بررسی شده و مخازن و شبکه‌های انتقال آب در دست ارزیابی و بررسی قرار گرفته‌است، به اهداف برگزاری مانور اشاره کرد و افزود: این مانور با هدف ارزیابی عملکرد مجموعه هنگام مقابله با بحران و بازگشت به حالت اولیه انجام شد و بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه‌های آمادگی و مقابله از دیگر اهداف برگزاری آن بوده است.

 

به گزارش تابناک ،فلاح نژاد در پایان با اشاره به اینکه برگزاری این مانور موجب هم‌افزایی و مبادله دانش و تجارب میان اعضای شرکت کننده در مانور بوده است، بیان کرد: برگزاری مانورها کمک می‌کنند تا توان و مهارت ما در مواجهه با حوادث غیرمترقبه افزایش یابد و نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید