جدیدترین اخبار
19 دی 1398 ساعت 12:31 اقتصادی کد خبر :671869

تجربه رانندگی با کیا اپتیما 2021

اخیرا سدان میان سایز کیا اپتیما 2021 به عنوان نسل پنجم خانواده اپتیما از سوی کمپانی کره‌ای معرفی شده که بایستی به رقابت با حریفان ژاپنی همچون هوندا آکورد و مزدا ۶ بپردازد. نسل جدید کیا اپتیما ۲۰۲۱ را می‌توان بیشتر یک سدان فست بک دانست تا اینکه از یک نمونه جهار درب کوپه سخن به میان آورد.

 

 

بدنه نسل پنجم اپتیما نسبت به گذشته به میزان کمتر از ۲ اینچ افزایش طول، کاهش ارتفاع و ازدیاد عرض را تجربه کرده است. چراغ های روشنایی در روز چین خورده به سبک نوار قلب در داخل چراغ‌های جلوی باریک‌تر شده به همراه جلوپنجره پوزه ببر تغییر شکل یافته، برخی از جزئیات طراحی ظاهری جدید کیا اپتیما 2021 به شمار می‌روند.

 

کابین کیا اپتیما شبیه آن چیزی نیست که معمولا در محصولات حاضر در این کلاس مشاهده می‌شود؛ همانند مزدا۶، کابین کیا اپتیما ۲۰۲۱ از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شده است با این تفاوت که کیا از طراحی مینیمالیستی و محافظه کارانه مزدا ۶ اجتناب کرده است.

 

یک تریم چوبی مات بر داشبورد حکم‌فرما شده و از منظر سبک طراحی و استایل، به ارتقای کلاس کابین اپتیما کمک شایانی کرده است. چرم به کار رفته در پنل درب ها با دوخت متضاد، بسیار با کیفیت به نظر رسیده و تریم پیانو بلک به کار رفته در آنها موجب پنهان شدن دکمه‌های پلاستیکی شده است. نورهای مخفی کابین نیز بر اساس حالت رانندگی تغییر رنگ خواهند داد.

 

نمایشگر ۱۰.۳ اینچی سامانه اطلاعات سرگرمی اندکی به سمت راننده متمایل شده و در کنار تونل کنسول میانی جعبه‌دنده نسبتا مرتفع، حسی شبیه به کاکپیت هواپیما را برای راننده این خودرو پدید آورده است. در اینجا بسیاری از دکمه‌های کنترلگر حذف شده و به حالت لمسی در نمایشگر مرکزی درآمده‌اند؛ با این حال هنوز دکمه‌های تهویه در وضعیت سنتی باقی مانده‌اند.

 

 

فرمان دی کات اپتیما نیز ضمن برخورداری از بسیاری امکانات بر روی خود، حالتی شبیه به انواع مرسدس ای ام جی را در ذهن پدید می‌آورد. صندلی‌های ردیف جلو اندکی با محدودیت فضای سر مواجه هستند اما صندلی های ردیف عقب تحت تاثیر سقف شیبدار قرار نگرفته‌ و با این محدودیت مواجه نیستند.

 

فضای پا در ردیف دوم به مقدار کافی وجود دارد. همچنین صندلی‌های هر دو ردیف بدن سرنشین را به خوبی در بر گرفته و حین عبور از پیچ ها آن را ساپورت می‌کنند.

 

 

صفحه نمایشگر به سرعت نسبت به لمس واکنش نشان داده و از گرافیک جذابی برخوردار شده است؛ همچنین برخی صداهای طبیعی مانند جنگل، دریا، صدای جلز ولز آتش و… برای آرامش بخشیدن به راننده و سرنشینان در سیستم اطلاعات سرگرمی موجود بوده و قابل پخش است. پنل کیلومتر شمار ۱۲.۳ اینچی تمام دیجیتال مکمل نمایشگر مرکزی کیا اپتیما ۲۰۲۱ بوده و بر حسب شرایط آب و هوایی و یا شب و روز می‌تواند تاریک و روشن شود.

 

با وجود افزایش اندک ابعاد بدنه، کیا اپتیما 2021 کاملاً تحت تسلط قرار دارد؛ عملکرد فرمان نیز سریع و قابل پیش بینی است اما مشکلی که در اینجا به چشم می‌خورد، به ترمزهای تیز و غیر دلچسب آن برمی گردد که البته شرکت کیا وجود این مشکل را پذیرفته و قول داده نسبت به رفع آن اقدام کند.

 

کیا اپتیما بسیار خوشایند و یکنواخت حرکت می‌کند. تکان‌های بدنه آن تا حد امکان کنترل گردیده و صدای باد و تایرها به اندازه بسیار کمی در کابین احساس می‌شود. گذشته از جاده‌های بسیار خوبی که ما بر روی آن رانندگی کردیم، عملکرد سیستم تعلیق تا این تا به اینجای کار مناسب به نظر می‌رسد و جذب ضربات ناشی از ناهمواریهای اندک جاده را به خوبی انجام می‌دهد.

 

پیشرانه خودروی مورد بررسی از نوع ۱.۶ لیتری توربوشارژ است که ۱۷۷ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه که در هیوندای سوناتا نیز حضور دارد، توان مناسبی برای کیا اپتیما ایجاد کرده است. قدرت موتور در سرعت های پایین مناسب تر است اما در سرعت‌های بالا که با غرش ناخوشایند پیشرانه همراه می‌شود، چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد.

 

 

همچنین یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ (برای کیا اپتیما GT) با قدرت ۳۰۰ اسب بخار نیز در در دسترس قرار خواهند گرفت.

 

 

در پایان باید به اطلاع برسانیم که کیا اپتیما 2021 از پرستیژ و استایلی مناسبی برای سر برآوردن از میان خیل شاسی بلندها و کراس اوور ها که امروزه بسیار مورد توجه هستند، برخوردار است و می‌تواند یه فروش خوبی دست یابد.

 

مشخصات فنی کیا اپتیما 2021

Ad
Ad

روی خط خبر

  • درگیری لفظی مکرون با پلیس رژیم صهیونیستی ( فیلم)
  • پاکستان یک موشک بالستیک را آزمایش کرد( فیلم)
  • در برف و یخبندان چطور رانندگی کنیم؟
  • ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص در ۷۷ مرکز دانشگاهی
  • از زورگیری با چاقو تا خالی کردن ۲۰۶‌های آلبالویی
  • فهرست آثار جدید حاضر در جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
  • از سرگیری پروازهای کی‌ال‌ام هلند بر فراز آسمان ایران
  • آمریکا پدافند هوایی در عراق مستقر می‌کند
  • گزارش «الجزیره» از یگان سرّی ۹۱۰ حزب‌الله
  • عبدی: ایران هیچ‌گاه در منطقه به قدرتمندی این دهه نبوده است
  • واعظی: حمایت از برجام یکی از علل رد صلاحیت نامزدهاست
  • کشف ۶۹۰ تن موادمخدر در سال جاری
  • کنعانی‌مقدم: در پی جذب سلبریتی‌های سیاسی نبودیم
  • مشاغل پردرآمد در انگلستان اعلام شدند
  • واکنش مردم به بازیگر نقش منفی «وارش» چگونه بود؟
  • بروز سرمای قطبی در ایران، صحت ندارد
  • امروز فروش اقساطی ایران خودرو؛ تا ۵۳ میلیون ارزا‌تر از بازار!
  • «آهوی پیشونی سفید» با امین حیایی‌ در آخر هفته تلویزیون
  • فولاد ایران به ۱۲۰ کشور جهان صادر می‌شود
  • کدام خبرگزاری ۱۰ میلیارد دلار در سال درآمد دارد؟
  • تلاش اینستاگرامی سارق موبایل برای جلب رضایت مالباخته
  • صدور بیش از ۴۶ میلیون کارت هوشمند ملی
  • دیدار پوتین و نتانیاهو با محوریت ایران
  • برنامه کنسرت‌های پایتخت؛ ۴ شب و ۱۴ اجرا در سبک‌های مختلف
  • رئیس‌جمهور نه امروز صبح و نه هیچ زمان دیگری، جلسه انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت
  • انتقاد از نحوه اعلام مواضع سخنگوی شورای نگهبان در مواجهه با اعتراض‌ها
  • قبوض کاغذی جرایم رانندگی از اول اسفند حذف می‌شود
  • انجام ۹۰ درصد واردات از اوراسیا
  • سناتور آمریکایی: ترامپ هنوز درباره تلفات «عین‌الاسد» مردم آمریکا را فریب می‌دهد
  • آیفون‌های 2020 در چهار نسخه و با نمایشگر OLED عرضه خواهند شد