آذری جهرمی: امریکا خطا کند، آمادگی برخورد شدیدتر وجود دارد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۳۹
    کد خبر :671637

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اعضای کابینه نیز مانند تمام مردم از انتقام سخت ایران خوشحال هستند، افزود: اگر امریکا خطایی را انجام بدهد، حتما باید پاسخ مناسب و شدیدتر به اقدام او داده شود و این آمادگی کاملا وجود دارد.

 

محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران درباره انتقامی که شب گذشته توسط ایران از امریکا گرفته شد، گفت: من در توئیتر خود نوشتم این حرکتی است که انشاالله با این حرکت وجود نیروهای منحوس امریکایی سریع‌تر از منطقه پاک شود و دل مردم ایران و منطقه که از شهادت سردار دل‌ها ناراحت هستند و آزرده شدند، آسوده نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: به نیروهای مسلح مقتدر کشورمان دست مریزاد می‌گویم و انشاالله که هر چه سریع‌تر همانطور که رئیس جمهوری نیز امروز در صحبتهای‌شان تاکید کردند پای منحوس این‌ها از منطقه قطع شود.

 

او در خصوص حال و هوای اعضای کابینه پس از حمله شب گذشته ایران به پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق گفت: تقریبا تمام اعضای کابینه از بامداد در جریان این اتفاق قرار گرفته بودند، طبیعتا خواسته بزرگی از سوی مردم بود که با اقتداری که نیروهای مسلح کشور داشتند این کار انجام شد. این عمل باعث سربلندی و غرور مردم است و اعضای کابینه نیز مانند تمام مردم ایران امروز از این اقدام خوشحال بودند.

 

جهرمی اضافه کرد: همه اقدامات لازم برای این که اگر امریکا خطایی را انجام بدهد، حتما باید پاسخ مناسب و شدیدتر به اقدام او داده شود. این آمادگی کامل وجود دارد.

 

وزیر ارتباطات درباره حذف پست‌های مربوط به سردار شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی به ویژه اینستاگرام تصریح کرد: کاری که شرکت اینستاگرام انجام می‌دهد نمونه کاملی از یکجانبه‌گرایی و انحصارگرایی فناوری امریکایی است که ما بارها درباره آن در سطح دنیا صحبت کردیم، این مسئله فقط منوط به ایران نیست و ثمره انحصاری که امریکا در فضای مجازی ایجاد می‌کند، تامین سلیقه مسئولین امریکایی و اقدامی خلاف آزادی بیان است.

 

وی خاطرنشان کرد: موضع امریکا در این حوزه موضع منفعالانه است و مخالف بسیاری از اصولی است که امریکایی‌ها دائما از آن دم می‌زنند مانند مسائل دیگری که مدام از آن حرف می‌زنند اما هیچ آبرویی در آن ندارند. مردم ایران خودجوش و بسیار پرتوان در این عرصه حاضر شدند و با اقدامات خود عرصه را به آن‌ها تنگ کردند. کاری که امریکا در عرصه دلار انجام داد و به کشورها فشار وارد کرد روز به روز شاهد افول دلار در معاملات اقتصادی دنیا هستیم، حتما این اتفاق سرآغازی برای افول شبکه‌های اجتماعی آمریکایی و فراگیر شدن شبکه‌های چند ملیتی خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا:آذری جهرمی افزود: جوان‌های ایرانی، شبکه‌های اجتماعی را پایه‌گذاری کردند که توانمندی خوبی دارند. از آن‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم ما یک پلتفرم جهانی برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشیم.

 

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

 

براساس این اطلاعیه، دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است. انفجارها در پایگاه عین الاسد مهیب گزارش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید