پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل در دستور کار بیمه سلامت

    کد خبر :671327

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نتایج اجرای آزمایشی طرح پرستاری و مراقبت در منزل در چهار استان بررسی شده و با توجه به هزینه اثربخشی این اقدام، پیشنهاد پوشش بیمه‌ای طرح با نظر وزیر بهداشت در دستور کار شورای عالی بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

 

طاهر موهبتی درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل اظهار کرد: طرح پرستاری و مراقبت در منزل از سال گذشته در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شد. برای اجرای این طرح، کارگروهی شامل معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، معاونت پرستاری وزارت بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، انجمن و اتحادیه مراکز مراقبت در منزل تشکیل شد؛ همچنین زیرساخت‌های لازم شامل دستورالعمل‌های مشترک، فرم‌های قرارداد با مراکز مراقبت در منزل، برنامه اجرایی، بسته‌های خدمتی برای 5 بیماری سکته مغزی، سکته قلبی، سرطان‌ها، بیماران بستری در آی سی یو با شرایط ثابت و زردی نوزادان به همراه محاسبات اقتصادی انجام شد.

 

وی افزود: همچنین دو بسته خدمتی بیماران بستری در آی سی یو و بیماران دارای نارسایی مزمن قلبی پیشرفته و اجرای طرح آزمایشی پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل برای این دو بیماری مزمن در استان‌های کرمان، همدان، اردبیل و یزد انجام شد.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نتایج اجرای آزمایشی پوشش بیمه‌ای این طرح نشان می‌دهد که میانگین روزهای بستری این بیماران در بیمارستان 37 روز و در منزل 18 روز بوده و در صورت تعیین و ابلاغ استاندارد و سقف اقامت بیمار در بیمارستان و پوشش بیمه‌ای این خدمات، مدت بستری بیمار در بیمارستان‌ها و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

به گزارش تسنیم ،وی با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای برای خدمات مراقبت بیماران بستری در آی سی یو حداکثر 30 روز تعیین می‌شود تصریح کرد: بیماران می‌توانند به مدت 5 روز در آی سی یو و 30 روز در منزل، خدمات مراقبتی دریافت کنند. البته در صورت افزایش مدت اقامت در بیمارستان و اگر بیشتر از 5 روز شود، به طور متناسب از سقف ارائه خدمات در منزل که 30 روز است، کم می‌شود.

 

موهبتی اضافه کرد: پیشنهاد شد کمیته مشترکی شامل معاونت درمان و معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر، با مسئولیت دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت تشکیل و استانداردها و تعرفه سایر بسته‌های خدمتی برای حداقل سه بیماری دیگر تدوین و ابلاغ و به شورای عالی بیمه سلامت جهت تصویب ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید