پیشنهاد اتریش برای میزبانی گفتگو میان ایران و آمریکا

    کد خبر :670166

کورتز در ادامه به برگزاری جلسات متعدد مذاکرات ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در پایتخت اتریش اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ به حصول توافق هسته‌ای میان آن‌ها منجر شد، اما آمریکا که از اعضای توافق به شمار می‌آمد در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه ازآن خارج شد.

 

صدراعظم اتریش پیشنهاد داده است که کشورش میزبان ایران و آمریکا برای انجام گفتگو میان دو کشور باشد.

 

سباستین کورتز صدراعظم آلمان در گفتگو با روزنامه بیلد آم زنتاگ این پیشنهاد را مطرح کرد که در صورت تمایل مقامات ایران و آمریکا برای بازگشت به مذاکره، وین میزبان این مذاکرات باشد.

 

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی تله ریپورت، کورتز در ادامه به برگزاری جلسات متعدد مذاکرات ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در پایتخت اتریش اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ به حصول توافق هسته‌ای میان آن‌ها منجر شد، اما آمریکا که از اعضای توافق به شمار می‌آمد در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه ازآن خارج شد.

 

به گزارش ایسنا، تنش‌ها میان تهران و واشنگتن از آن زمان و به‌ویژه در روز‌های اخیر، پس از حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشدسپاه پاسداران ایران و همراهانش به شهادت رسیدند، افزایش یافته است.

 

کشور‌های اروپایی بدون در نظر گرفتن ماهیت رفتار‌های آمریکا درقبال کشورمان تنها خواستار کاهش تنش در منطقه و پرهیز طرف‌ها از تشدید اوضاع شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید